نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد افرادی که زمان بیشتری را در خارج از خانه می‌گذرانند، سالم‌تر، پرانرژی‌تر و پربازده‌تر از افرادی هستند که پا را از خانه بیرون نمی‌گذارند یا کمتر از خانه خارج می‌شوند.

طبیعت

همشهری آنلاین – آرش نهاوندی: این نتایج همچنین نشانگر آن است که افرادی که ۲۰ ساعت یا بیشتر در هفته را در فضای سبز یا طبیعت سپری می‌کنند، به طور متوسط در یک روز ۴۱ درصد نسبت به کسانی که کمتر از ۳۰ دقیقه در هفته را بیرون از خانه می گذراندند، بهره‌وری بیشتری دارند.

این تحقیق به دنبال یک مطالعه در سال ۲۰۲۲ انجام گرفت که نشان داد گذراندن وقت در طبیعت می‌تواند برای سلامتی و آسایش طولانی مدت مفید باشد. در حالی که تحقیقات سال ۲۰۲۰ که توسط موسسه بهداشت عمومی انگلستان انجام گرفت نشان داده بود که حضور در فضای باز و طبیعت حتی می تواند به کاهش بار مالی و فشار از روی نظام بهداشتی کمک کند.

لذت زندگی در طبیعت ؛ فواید طبیعت در زندگی انسان | خطر انزوا، خستگی و تنبلی در خانه ماندگان را تهدید می‌کند

در تحقیق اخیر که توسط صندوق جوامع سبز، مشارکتی بین هوباب، «چریتیز توگدر» و استارباکس انجام شد، (صندوق جوامع سبز یک صندوق جدید چند میلیون پوندی است که به خیریه‌های محلی سرویس ملی بهداشت بریتانیا کمک می‌کند تا فضاهای سبز بیشتری در سراسر بریتانیا ایجاد کنند) سه چهارم بزرگسالان ادعا کرده‌اند که گذراندن زمان در طبیعت یا فضاهای سبز باعث شادی و نشاط آن‌ها می‌شود که همین مساله باعث می‌شود آن‌ها تمام روز خود را در طبیعت بگذرانند.

۷۹ درصد از ۲۰۰۰ بزرگسالان مشارکت کنندگان در نظر سنجی‌ای که در قالب این تحقیق انجام گرفت، گفتند که حضور در فضای سبز یا طبیعت باعث می‌شود احساس سلامتی و انرژی بیشتری داشته باشند.

۴۴ درصد از مشارکت کنندگان در نظر سنجی این تحقیق به این مساله اشاره کردند که پس از حضور در فضای سبز یا طبیعت حس می‌کنند ذهنشان شفاف‌تر عمل می‌کند، ۲۸ درصد نیز به خواب راحت اشاره کردند، ۳۸ درصد نیز گفتند که پس از حضور در طبیعت احساس استرس کمتری دارند. ۷۰ درصد نیز گفتند که پس از حضور در فضای بیرون از خانه وضعیت‌شان از نظر جسمی و روحی بهتر شده است.

در مقابل، ۳۷ درصد از کسانی که بیشتر از آنچه دوست دارند در داخل خانه وقت می‌گذرانند، اغلب احساس تنبلی می‌کنند، ۲۵ درصد از این افراد نیز غالبا احساس رخوت و خستگی دارند و ۱۶ درصد نیز احساس انزوا می‌کنند. لوئیز مک‌کتی، مدیر جمع‌آوری کمک‌های مالی در «چریتیز تو گدر» متعلق به سرویس ملی بهداشت بریتانیا، گفت: مردم هنگام بازدید از فضاهای بیرونی نه تنها احساس بهتری دارند، بلکه بهتر کار و بازی می‌کنند.

لذت زندگی در طبیعت ؛ فواید طبیعت در زندگی انسان | خطر انزوا، خستگی و تنبلی در خانه ماندگان را تهدید می‌کند

حضور در فضاهای باز و طبیعت همچنین به ما کمک می‌کند تا با دنیای طبیعی ارتباط برقرار کنیم، تجربیات در فضای باز فرصت بسیار ضروری را برای رفع فشار فراهم می‌کند و می‌تواند تفاوت بزرگی در سلامت کلی ما ایجاد کند. این تحقیق همچنین نشان داد که افرادی که زمان بیشتری را در طبیعت می‌گذرانند، علاوه بر احساس سلامتی، به احتمال بیشتری رفتارهای مفیدتری برای محیط زیست را از خود نشان می‌دهند.

بر اساس نظر سنجی انجام شده در این مطالعه ۱۸ درصد از افرادی که بیشتر اوقات خود را در فضای باز یا طبیعت سپری می‌کنند از رژیم غذایی گیاهی پیروی می‌کنند، ۳۱ درصد از آن‌ها پیاده روی یا دوچرخه سواری را به جای رانندگی انتخاب می‌کنند و ۵۵ درصد این افراد تمایل بیشتری نسبت به بازیافت زباله دارند.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 804367
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    0 0
    مادر و عمه من اهل مسافرت و بیرون رفتن نیستند و فقط در منزل می مانند متاسفانه