چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵
۰ نفر

زوج‌های جوان آمریکایی که به‌دنبال یک مراسم عروسی ترسناک و فراموش‌نشدنی هستند، این روزها جذب هتلی می‌شوند که الهام‌بخش یکی از وحشتناک‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما بوده و با مراسم رعب‌آور عروسی‌اش شهرتی جهانی پیدا کرده است.

هتل وحشت درخشش

همشهری آنلاین: هتل استنلی در استل‌پارک در کلرادو، در ظاهر فرقی با هتل‌های دنج و سبک کلاسیک در این ایالت ندارد اما اتفاق‌هایی در این هتل افتاده‌ که نامش را در تاریخ، به‌خصوص وقتی صحبت از ترس و وحشت مطرح است، جاودانه کرده است. در سال1974، استفن کینگ نویسنده سرشناس آمریکایی، مدتی در این هتل اقامت داشت و در همان‌جا داستان رعب‌انگیز «درخشش» به او الهام شد. این رمان، بعدها دستمایه فیلمی با همان نام به کارگردانی استنلی کوبریک در سال1980 شد. این فیلم، بارها در فهرست‌های مختلف به‌عنوان برترین فیلم ژانر وحشت دنیا انتخاب شده و یکی از آثار کلاسیک در این زمینه است. همه این توضیحات به‌خوبی نشان می‌دهد که چرا این روزها، هتل استنلی حسابی مورد توجه افرادی قرار گرفته که می‌خواهند عروسی‌شان، ژانر وحشت داشته باشد.

مالکان هتل هم به‌خوبی از این شهرت خبر دارند و با دکوراسیون و تزیینات متفاوت، افراد عشق‌وحشت را به‌خود جلب می‎کنند؛ از دندان‌های ومپایری و کیک‌هایی ساخته‌شده از شخصیت‌های ترسناک مثل فرانکشتاین گرفته تا تزیینات اسکلتی‌ و حتی شیشه‌هایی که قلب گوسفند در آنها نگه داشته می‌شود.

اینکه زوج‌ها چرا این هتل عجیب را برای مراسم ازدواج خود انتخاب می‌کنند، نشانه‌ای از علاقه افراطی آنها به ژانر وحشت است. یک داماد که عروسی‌اش را در هالووین در این هتل رزرو کرده، در این‌باره به نیویویرک تایمز گفته است: «عروسی شما نمایش خالصی از چیزی که هستید به شمار می‌رود و اینجا همان چیزی است که ما دوست داریم.»

بیشتر بخوانید:

این هتل علاقه‌مندان خاص خودش را دارد و سالانه حدود 100هزار نفر از آن بازدید می‌کنند. آنطور که مسئولان هتل می‌گویند، کینگ در اقامت خود در این هتل در سال1974، شبی در خواب می‌بیند که پسر 3ساله‌اش در راهروی هتل می‌دود و از سر وحشت جیغ می‌کشد. همین خواب، جرقه نوشتن کتاب درخشان او می‌شود.

این هتل، در این فصل از سال که موقع هالووین است، شلوغ‌ترین روزهای خود را سپری می‌کند و در چند شب، زوج‌هایی که ماه‌ها و حتی سال‌ها پیش مراسمشان را رزرو کرده‌اند، با هم وصلت می‌کنند. مراسم آنها، پر از نشانه‌ها و المان‌های ترس و وحشت است؛ مثل تابوت‌های تزیینی، گل‎هایی که از آنها خون می‌چکد، پیشخدمت‌هایی که به شکل خون‌آشام هستند و... . حتی عروس و داماد هم ممکن است به درخواست خودشان گریم و آرایش متفاوتی داشته باشند و در این هتل، زوج‌هایی عروسی کرده‌اند که درست مثل خون‌آشام‌ها لباس پوشیده و گریم کرده بودند و حتی دندان‌های نیش بلندی هم برایشان درست شده بود.

کد خبر 803731

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha