رئیس قوه قضائیه گفت: کدام مدیری فسادش ثابت شده و با او برخورد نشده است؟ فرزندان معاون اول قوه قضاییه خلاف کردند و برخورد شد. این مقابله با فساد جزء افتخارات نظام است و هیچ ابایی در برخورد نداریم و هیچ تبعیضی نداریم.

محسنی اژه‌ای

به گزارش همشهری آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای ظهر امروز ۱۰ آبان ماه در دیدار با اقشار مختلف مردم کرمان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و سردار قاسم سلیمانی عنوان کرد: تنها یاد شهدا کافی نیست بلکه باید هدف شهدا را پاس بداریم زیرا ایثارگران و خانواده رنج‌های فراوان برده‌اند؛ بنابراین مسئولیت زیادی در برابر آنها داریم.

وی با اشاره به اتفاقاتی که در فلسطین در حال رخ دادن است، اظهار کرد: خانواده شهدا خوب می‌دانند که این بمباران و شرارت‌های جریان صهیونیستی غاصب در تاریخ کم سابقه است و طی چند روز چندین هزار کودک و زن را شهید و هزاران نفر را مجروح کردند. مردم غزه در فشار بمباران‌ها هستند و همه محدودیت‌های (آب و برق، دارو و غذا ) برای مردم غزه اعمال کرده‌اند. اگر چه سردار دلها حاج قاسم سلیمانی در بین ما نیست اما جایش خالی نیست و روح ایشان در تک تک جریانات مقاومت وجود دارد و اگر خودش در صحنه حضور داشت و مدیریت می‌کرد، بسیار لذت بخش بود.

رئیس قوه قضائیه در ادامه ضمن تبریک به ورزشکاران کرمانی و خانواده آنها که در پاراالمپیک مدال کسب کرده‌اند، اظهار کرد: کسب مدال ورزشکاران جانباز و معلول که در رقابت‌های اخیر پارااسیایی پرچم جمهوری اسلامی را به اهتزاز در آوردند و خانم محجبه ای که آنطور حضور یافت و کلماتی که افراد بر زبان آوردند، افتخارآمیز بود.

وی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به سالروز شادت شهید فهمیده بیان کرد: ما مدیون شهید فهمیده‌ها هستیم و این روز، روز نوجوان و روز دانش آموز نام نهاده شد و روز ۱۳ آبان را در پیش داریم و این روزها را باید قدر بدانیم. 

رئیس قوه قضائیه افزود: آمریکا جنایات زیادی علیه کشورهای مختلف و ایران مرتکب شده و امروز رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا این اقدامات را در غزه انجام می‌دهد.

محسنی اژه‌ای با اشاره به سخنان مولوی عبیدالله شهیکی نماینده سران طوایف استان کرمان اظهار کرد: توصیه وی به وحدت و اجتناب از تفرقه، آثار ایثارگری‌هاست.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به درخواست نماینده ولی فقیه در استان در خصوص شورای راهبردی عنوان کرد: به رئیس کل دادگستری سفارش می‌کنم در جهت خدمت به مردم و ارتقاء استان و آرامش مردم و برخورد با ناهنجاری و مفاسد، استیفای حق همه مخصوصا حق مظلوم تلاش کند و هر مقدار اختیار قانونی دارد، ضمانت قانونی به مصوبات این شورا بدهد و مصوباتی که مربوط به بنده است اعلام کنید تا اختیارات را به شما بدهم.

محسنی اژه‌ای با اشاره به تفاهمنامه بین بنیاد شهید و قوه قضائیه، اظهار کرد: پیگیری کنید تا مفاد این تفاهمنامه در استان کرمان اجرا شود.

رئیس قوه قضائیه با اشاره انتقال و جابجایی زندان کرمان نیز گفت: جزء وظیفه و برنامه‌های دستگاه است که همه زندان‌های که درون شهرها قرار دارند به بیرون شهرها منتقل شوند و برای این مهم نیاز به هماهنگی با برخی از دستگاه‌ها دارد.

محسنی اژه‌ای با اعتقاد با مبارزه با مفاسد اقتصادی بیان کرد: مگر نمی‌گویم که امنیت روانی جامعه باید حفظ شود، اما گاهی اوقات مطالبی بدون استناد گفته می‌شود که امنیت روانی جامعه برهم می‌خورد.

رئیس قوه قضائیه با تاکید برآنکه رسیدگی به پرونده‌ها را اولویت‌بندی کردیم، تصریح کرد: بسیاری از بنادر را رفتم. گاهی یک کشتی و چند تن گندم یا نهاده‌های دامی به بندر آمده و اگر بماند فاسد می‌شود و هزینه بالایی به علت معطلی در بنادر به کشور تحمیل می‌کند که در این دو سال گام‌های بلندی در این زمینه برداشته شده تا از هدر رفت منابع پیشگیری شود.

محسنی اژه‌ای تاکید کرد: کدام مدیری فسادش ثابت شده و با او برخورد نشده است؟ فرزندان معاون اول قوه قضاییه خلاف کردند و برخورد شد. این مقابله با فساد جزء افتخارات نظام است و هیچ ابایی در برخورد نداریم و هیچ تبعیضی نداریم.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: باید ارتباط با نخبگان و دانشجویان را بیش از این انجام دهیم هرچند با طیف‌های مختلف نخبگان و دانشجویان جلساتی داشته‌ایم.

محسنی اژه‌ای افزود: اگر ملاک ما قانون نباشد و سلیقه‌ای عمل کنیم، تبعیض می‌شود و اگر بخشنامه و مقرری برخلاف قانون صادر شده اعلام کنید تا ابطال شود.

رئیس قوه قضائیه عنوان کرد: امروز ناهنجاری‌های مختلفی اجتماعی داریم مخصوصا در حیطه عفاف و حجاب، و بسیاری از این جرایم مشهود است و سال گذشته نیز عنوان کردم با قوانینی که در حال حاضر داریم بنیروی انتظامی و دستگاه قضا می‌تواند ا برخی ناهنجاری‌ها برخورد کند.

کد خبر 803694
منبع: میزان

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 17
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    37 1
    اگر انقدر کارتون درسته و برخورد هاتون ثمر بخش هست چرا وضعیت اقتصاد اینگونه هست؟
    • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
      1 0
      واقعا یک نفر توضیح بده این وضع معیشت فاجعه بار وتورم وگرانیهای باورنکردنی نقطه پایانش کی وکجاست چند سال وماه باید عمر وجوانی مردم بگذره وهرروز وضع اقتصادی مردم بدترازروز قبل بشه خانه وماشین و...ظرف ۴سال ۱۵تا۲۰برابرشده اصلا تصوراین قیمتها هم رعب اوره
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    38 0
    لطفن به وضعیت بانکداری اسلامی هم رسیدگی کنین
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    34 0
    با کدام برخورد شده؟
  • احمد IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    40 7
    برخورد با فرزندان یک مقام ... ... ... برای لاپوشانی جرم بقیه ... جوابگو نبیست
  • عليرضا IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    43 0
    رشوه گیری با سکه طلا دارد بیداد میکند، رشوه را هم خود عامل نمیگیرد، میفرستد به کسی بدهند و بعد از تایید کار رشوه دهنده را راه می اندازند. در برخی ادارات استخدام فامیلی شده است ... ... ... ... ...
  • US ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    20 6
    احمدی نژاد قبلاً به فساد برادران لاریجانی اشاره کرده بودولی کسی به حرفهاش توجه نکرده بودباتوجه‌ به اینکه احمدنژادخودنیزمنشا مشکلات زیادی در کشور بود این مشکلات اززمانی شروع شدکه احمدی نژادشد رئیس جمهورحال سوال اینجاست چرااز میان آن همه ادمای متفکر چنین فردی انتخاب شد برای ریاست جمهوری آیا انتخاب او ارزش آن همه بلوا و آشوب را داشت؟.شایداحمدی نژادقدرتی داشت که من ازش بی اطلاع هستم به گونه ای که کسی جرات نداشت پس از آن همه خیانت وی را محاکمه نمایداگروی متفکری چون چرچیل بود بازیه چیزی ولی او چیزی نبودجزیک آدمی که هیچ توانی نداشت برای مدیریت کشور... اگر او شایستگی داشت کشور را به اوج شکوفایی اقتصادی رسانده بود ولی چه کرد اقتصاد کشوررا ویران
  • DE ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    25 6
    شهرداری و املاک نجومی
  • US ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    23 3
    این بستگی به این دارد که ایشان فساد را چه شکلی تحلیل نماید آقای رئیسی وقتی آمد بجای تورم خود بیشتر به تورم دامن زد و دامن زدن به تورم یعنی بیجاره کردن مردم و اوج فساد
    • US ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
      20 9
      آقای رئیسی بجای مهار تورم تا توانست تورم را به اوج رساند یک کارمند یا بازنشسته زمانی می تواند تا حدودی مشکلات خودرا حل نماید که‌ حقوقی در حد پنجاه میلیون در ماه داشته باشد‌واز اینکه یک بازنشسته باید چنین حقوقی داشته باشد در باور آقای رئیسی نمی گنجد بنظر می‌رسد مشکلات معیشتی مردم ذره ای برای ایشان اهمیت ندارد
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    30 0
    دستور دهید تمامی آمار اموال ودارایی ونقدینگی مسئولین کشور بصورت شفاف به اطلاع مردم برسد ما خود داریم ثروت های مسئولین وبرجهای آنان را می بینیم وماشین های لوکس خود وفرزندانشان
  • IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    0 0
    با مافیای بورس کاری ندارین احیانا که هر غلطی خواستن میکنن و کسی هم جرات نمیکنه برخورد کنه باهاشون
  • IR ۰۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    0 0
    برخوردی که شده چیه محکوم شدند زندانی شدند کی دادگاه برگزار شد ؟
  • ابی IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    0 0
    جناب اژه ای باید کسانی که باعث شدند اینها خلاف کنند وراه رابرای خلاف کردن باز کردند به سزای کارشان برسند که دیگر بین مردم فرق نگذارند
  • مهرداد IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    0 0
    عزیزم میخوای یه کاری بکنی مخفیانه انجام بده تا مجبور نشویم بگیم برخورد کردیم ، آفرین بچها های خوب دیگه تکرار نشه ها باشه بابا ، دیدید باهشون برخورد کردیم دیگه از کارها سعی می کنند نکنند ولی مطموئن نیستیم
  • amir IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    0 0
    آمار منتشرشده توسط سازمان شفافیت بین‌الملل شاخص ادراک از فساد در سال ۲۰۲۲ منتشر شد: ایران در جایگاه ۱۴۷ از ۱۸۰ کشور ، پایین تر از از اوگاندا و بنگلادش یک پله بالاتر از افغانستان ، البته نیازی به این آمار نیست وضعیت جامعه گویاست ...