سخنگوی دولت گفت: حمایت از تولید، ایجاد زیرساخت‌های مالی برای تحقق رشد اقتصادی در سال آینده، اشتغالزایی، مهار و کاهش تورم و همچنین اصلاح ناترازی‌های نظام بودجه‌ای، مالی و انرژی از محورهای اصلی کلیات بودجه ۱۴۰۳ است.

بهادری جهرمی

به گزارش همشهری آنلاین، علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران طی سخنانی ضمن گرامیداشت روز نوجوان و هفته دانش‌آموز، بیان کرد: با توجه به اینکه بررسی برنامه هفتم در مجلس رو به پایان است، دولت رسیدگی به کلیات بودجه 1403 را آغاز کرد تا به محض نهایی شدن برنامه در مجلس، امکان تصمیم‌گیری نهایی درباره کلیات بودجه در دولت فراهم باشد و در زمان مقرر تقدیم مجلس شود.

وی افزود: طبق مصوبه مجلس، ابتدا باید کلیات بودجه و در مرحله بعد جزییات به مجلس تقدیم شود.
سخنگوی دولت گفت: حمایت از تولید، ایجاد زیرساخت‌های مالی برای تحقق رشد اقتصادی در سال آینده، اشتغالزایی، مهار و کاهش تورم و همچنین اصلاح ناترازی‌های نظام بودجه‌ای، مالی و انرژی از محورهای اصلی کلیات بودجه است. سلسله جلسات بررسی کلیات بودجه برگزار خواهد شد و فعلا جلسات کمیته‌ها همزمان در حال برگزاری است.

بهادری‌جهرمی درخصوص مصوبات جلسه هیئت وزیران نیز اظهار داشت: دولت برای کنترل قیمت کالاهای اساسی  موافقت کرد سود بازرگانی برخی کالاهای اساسی اعم از انواع روغن‌ها صفر باشد و این محاسبه از ابتدای سال در نظر گرفته شود تا کاهش هزینه و کنترل تورم را داشته باشیم.

وی هم‌چنین عنوان کرد: با توجه به اینکه به سوی فصل سرما می‌رویم اقداماتی در زمینه تأمین گاز انجام شده و دولت امروز برای رفع ناترازی در تولید گاز طبیعی و حمایت از جذب سرمایه‌گذاری، مشوق‌های تصویب کرد تا سرمایه‌گذاران در این زمینه وارد شوند و کمک‌کار ایجاد تراز در تولید و مصرف گاز باشند.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی پیرامون قیمت گوشت قرمز خاطر نشان کرد: برنامه‌ریزی شده تا انتهای سال هم زنجیره تولید گوشت داخلی تقویت شود و هم همزمان واردات گوشت هم صورت می‌گیرد. پیش‌بینی وزارت جهادکشاورزی این است که قیمت گوشت قرمز کاهشی شود.

کد خبر 803621
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha