یکشنبه ۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵
۱ نفر

«آنجلینا جولی» بازیگر برنده اسکار به جنگ اخیر در خاورمیانه پرداخت و گفت بمباران مردم بی دفاع غزه که بدون آب و غذا مانده اند، توجیهی ندارد.

آنجلینا جولی

به گزارش همشهری آنلاین، این بازیگر برنده اسکار در اینستاگرام خود نوشت: «من هم مانند میلیون‌ها نفر در سراسر جهان، هفته‌های گذشته را به خاطر مرگ بسیاری از غیرنظامیان بی‌گناه، بیمار و عصبانی در اندوه گذراندم و در این فکر بودم که چگونه می‌توانم بهترین کمک را انجام دهم. من نیز برای بازگشت فوری و ایمن هر گروگان و برای خانواده هایی که درد غیرقابل تصوراز دست دادن یکی از عزیزان را تحمل می کنند، دعا می کنم. مهمتر از همه، کودکان کشته شدند و بسیاری از کودکان اکنون یتیم شده اند»

وی ادامه داد: «آنچه در اسرائیل اتفاق افتاده، نمی‌تواند بمباران افراد غیرنظامی در غزه را توجیه کند، افرادی که جایی برای رفتن، دسترسی به غذا یا آب ندارند و حتی حق اولیه انسان برای عبور از مرز برای پناه‌جویی را نیز ندارند». 

جولی به مدت ۲۰ سال با کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد کار می کرد و در حمایت از آوارگان اجباری در سراسر جهان فعالیت می کرد. او ابتدا در سال ۲۰۰۱ به عنوان سفیر حسن نیت سازمان ملل متحد و سپس در سال ۲۰۱۲ به عنوان فرستاده ویژه منصوب شد. سال گذشته، او از سمت خود در کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل استعفا داد و در آن زمان گفت که می‌خواهد به مجموعه گسترده‌تری از مسائل بشردوستانه و حقوق بشر بپردازد.

در بیانیه جولی آمده است: «تمرکز من بر افرادی است که به دلیل خشونت در هر شرایطی آواره شده اند. غزه بیش از دو میلیون نفر جمعیت دارد (نیمی از آنها کودک) که نزدیک به دو دهه است که در محاصره شدید زندگی می کنند، علاوه بر دهه ها سال آوارگی و بی تابعیتی.

وی افزود: «کامیون‌های کمکی که وارد می‌شوند تنها کسری از آن چیزی است که مورد نیاز است و بمباران‌ها هر روز نیازهای بشردوستانه جدید را ایجاد می‌کنند. محرومیت از کمک، سوخت و آب به طور دسته جمعی مردم را مجازات می کند. بشریت خواستار آتش بس فوری است.»

جولی در پایان بیانیه خود خاطرنشان کرد که به کمک های مالی خود به تلاش های امدادی پزشکی ادامه می دهد و حمایت از کار پزشکان بدون مرز را انتخاب کرده است.

کد خبر 802421
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • بهروز IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    7 1
    واقعاً حمایت بجا و بشردوستانه ای انجام داده. الحق هنرمند خوب و شایسته ای است و میداند چه موقع و با چه جملاتی جهانیان را آگاه کند.
  • US ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    7 1
    وی آدم خوبیه
  • US ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    6 1
    آنجلینا جولی هم هنرپیشه خیلی خوبی هست هم زنی هست بسیار مهربان و هم مادری هست بسیار مهربان و فداکار حاضر شد یک نوزادافریقایی و تعداد دیگری را به فرزندی قبول کند و حالا همه بزرگ شده اند انسانیت را می توان در وجود چنین افرادی جستجو نمود نه آنهایی را که فقط بلد هستند حرفش را بزنند ولی در عمل حاضر نیستند درراه خیر یک قدم بردارند
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
      1 0
      خاک بر سر سلبریتی های ایرانی که حتی مثل این هنرمند آمریکایی جرات حرف زدن ندارند اون بنده خدا وسط آمریکا و پیش هزاران صهیونیست از آنها انتقاد میکنه ولی سلبریتی ایرانی یا سکوت کرده یا دنبال ماله کشی جنایت های اسرائیل و توجیه کردن اونهاست. واقعا وجدان هم خوب چیزیه .....
  • آقا پسر IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    5 1
    خدارو شکر در انتخاب عشق اشتباه نکردم
    • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      5 0
      به پای هم پیر شین یه طرفه نباشه؟
  • حسینی CA ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    2 2
    ایشان در مورد خلیل معضلات اجتماعی در دنیا صحبت کرده اند. فقط چیزی که به نفع شماست برداشت کردید. در مورد آزادی بیان و عقیده
    • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      3 0
      با هوش کی بودی به نفع غزه صحبت کرده نه ما
  • سهیل IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    4 0
    درود بر جولی