خیلی از ما دوست داریم ساعاتی از زندگی‌مان را فارغ از دغدغه‌های روزمره در میان درختان و جنگل بگذرانیم. چه لذتی بالاتر از این وجود دارد که کودکان را در حال بازی با توپ ببینیم و خودمان مشغول نوشیدن یک فنجان چای دلچسب، شاید هم در حال باد زدن کباب‌ روی منقل یا پختن سیب‌زمینی زیر خاکستر زغال باشیم

بوستان هاي پاييزي تهران

همشهری- مهدیه تقوی راد:‌ بوستان‌های جنگلی یکی از گزینه‌های مناسب برای گذراندن روزهای پاییزی و لذت تماشای درختان رنگارنگی است که سر به آسمان می‌سایند و سایه‌گستر زمین شده‌اند. تعداد زیادی از این این بوستان‌ها در تهران وجود دارند که می توانید بنا به موقعیت مکانی محل زندگیتان یکی از آنها را برای تفریح انتخاب کنید.

پارک جنگلی سوهانک 

این پارک با مســاحت حدودا ۴۰۰ هکتاری یکی از بزرگترین پارکهای جنگلی در خاورمیانه به حســاب میآید. در این پارک درختــان متنوع و زیــادی از جمله کاج، ارغوان، ســنجد، زبان گنجشک، عرعر، کاج سیاه، سرو نقره‌ای، اقاقیا، بادام، توت، پسته و سماق وجود دارد که درکنار حیواناتی اعم از خرگوش و روباه و انواع پرندگان از قبیل کبک، غاز وحشی، اردک، پرستو وکبوتر در میان برگ‌های خزان‌زده دیده می‌شوند. با رفتن به این پارک شما می‌توانید به بلندترین نقطه تهران بروید و تمام پایتخت را از بالا نظاره کنید. همچنین در ارتفاعات قسمت شرقی پارک، به تماشای دریاچه سد لتیان بنشینید و در جاده پیچ در پیچش دوچرخه سواری کنید.

چرا به این پارک برویم: چــون پوشــش گیاهــی متنــوع اینجــا را بــه یکــی از زیباتریــن نقــاط تهــران تبدیــل کــرده و درختــان انبــوه و فضــای خلــوت و دنــج اینجــا در فصــل پاییز مناظر منحصربه فردی را به بینندگان هدیه می‌دهد.  

خزان در بوستان های پایتخت

پارک جنگلی لویزان

پارک جنگلی لویزان یکی از پارک‌های همیشه سبز تهران است، ‌ ســرو، بلوط، اقاقیا و افرا اگرچه دیرتر از چنار و بقیه گونه‌های گیاهی زرد می‌شــوند و خزان دیرتری دارند، اما همگی در روزهــای پاییزی جلوه متفاوتی به این بوســتان جنگلی می‌بخشند؛ تفریحگاهی که تمام امکانات موردنیاز پیک‌نیک یــک روزه را در خود جای داده و از کافی‌شــاپ، رســتوران، نیمکت، آلاچیق، ســطل‌های زباله، کباب‌پز، سرویس بهداشتی، مسجد و... به اندازه کافی برخوردار است. یکی از مهمترین امکاناتی که در پارک جنگلی شیان ساخته شده است انواع زمین‌های بازی کودکان و بزرگسالان است، با وقت گذرانی در زمین‌های ورزشی، میزهای پینگ پنگ، مسیر دوچرخه سواری و... می توانید خاطرات خوبی رقم بزنید.  

چرا به این پارک برویم: برای اینکه در گرما و سرما، با امکاناتی که دارد میزبان خانوادهها، گروه دوستانه و زوج‌های جوان است. امنیت اینجا با استقرار کانکسهای پلیس در نقاط مختلف و گشت مستمر مأموران بالاست و به راحتی می‌توانید پیاده روی و ورزش کنید.

خزان در بوستان های پایتخت

پارک جنگلی پردیسان

اگر آخر هفته‌ها به پارک پردیسان بروید جشنواره‌ای از رنگ ‌ها را خواهید دید که بر فراز آسمان جولان می‌دهند و پاتــوق بادبادک‌بازهاســت. ۳۲۰گونه گیاهــی در اینجا وجود دارد که هریک زیبایی متفاوتی به اینجا می‌بخشــد. همچنین مرکز بازپروری حیات وحش، کلینیک تخصصی حیات وحش و تکثیر و بازپروری یوز آسیایی دارد که در آن حیوانات آسیب‌دیده را تیمار می‌کنند. باغ وحش این پارک نیز پذیرای مجموعه‌ای کوچک از حیواناتی مثل اردک، طاووس، لاکپشت و... است که در ضلع شمال غرب پارک قرار دارد. در پارک پردیسان تقریبا همه امکانات یک تفریح در فضای دلباز و چشم‌نواز فراهم شده‌است. بوستان جنگلی پردیسان قبلا تپه‌هایی مملو از درختان پسته و بادام‌وحشی بود.  

چرا به این پارک برویم: زیرا مرتفع اســت و وجود چندین بزرگراه در اطراف پردیســان باعث شده تا دسترسی به این بوستان جنگلی از همه مناطق و محدوده‌های پایتخت آسان شود.  

خزان در بوستان های پایتخت

پارک جنگلی توسکا

این پارک حدود یک میلیون مترمربع وسعت و پوشش گیاهی متنوعی دارد و پوشیده از انبوه درختان چنار، زبان‌گنجشک، کاج و صنوبر است که همگی در کنار هم نمای خوبی به پارک بخشیده‌اند. وجود آلاچیق‌ها در میان درختان، فرصت مناسبی برای چادر زدن و پیکنیک آخر هفته‌هاست و قسمتی از پارک جنگلی توسکا به وسایل و تجهیزات ورزشی همگانی مجهز شده که قابل استفاده برای گروه‌های سنی مختلف است که کنار مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری امکان گشت وگذار خوب را برای گردشگران فراهم می‌کنند. همچنین جانمایی نیمکت‌ها نیز دسترسی شهروندان را به آنها هموار کرده است. یک مجموعه ورزشی هم با امکاناتی از قبیل سالن بازی فوتبال و والیبال، فوتبال‌دستی، استخر و... در پارک دیده می‌شود.

چرا اینجا برویم: به خاطر اینکه اگر ســاکن جنوب و شــرق تهــران هســتید، می‌توانید به‌راحتی اینجا را برای یک گردش پاییزانه انتخاب کنید. آلاچیق‌های متعددی محل مناسبی برای چادر زدن و تفریحات آخر هفته هستند.

خزان در بوستان های پایتخت

کد خبر 802373
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha