محمد کشتی‌آرای کارشناس بازار طلا در گفت‌وگو با همشهری آنلاین وضعیت بازار طلا و سکه را در اولین روز از دومین هفته آبان‌ماه بررسی کرد.

سکه

همشهری آنلاین- مرضیه ثمره‌حسینی: در اولین روز هفته، انس جهانی طلا با افزایش قیمت همراه شد. نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران و کارشناس بازار طلا در مورد وضعیت بازار طلا و سکه در اولین روز هفته گفت: یکی از عوامل اصلی تغییرات در بازارهای مالی چه بازار سهام، چه بازار طلا و بازارهای دیگر تحولات سیاسی و اقتصادی است.

محمد کشتی‌آرای ادامه داد: در حال حاضر هم شرایط سیاسی منطقه خاورمیانه تاثیر بسیاری بر قیمت طلا و فلزات دیگر و بازار سهام و بورس و بسیاری از بازارهای مالی گذاشته است.

کارشناس بازار طلا افزود: بعد از اوایل سال ۲۰۲۳ که قیمت انس جهانی طلا بالای ۲ هزار دلار رفت و در ماه گذشته با حدود ۱۵۰ دلار کاهش به کانال ۱۸۰۰ دلار کاهش پیدا کرد، مجددا تحولات سیاسی در خاورمیانه باعث شد امروز قیمت جهانی انس طلا به بالای ۲ هزار دلار برسد به طوری که در حال حاضر ۲۰۰۶ دلار است که یک رکورد جدید قیمت است.

افزایش قیمت طلا و سکه

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران بیان کرد: در هفته گذشته قیمت هر انس طلا در محدوده ۱۹۸۰ دلار بود که امروز با ۳۲ دلار افزایش به ۲۰۰۶ رسید و این افزایش انس طبیعتا تاثیر خود را بر قمیت طلا و سکه گذاشته است به طوری که امروز که شنبه است از همین ابتدای روز قیمت طلا و سکه با افزایش همراه شد.

کشتی‌آرای ادامه داد: قیمت سکه تا این لحظه نسبت به روز پنجشنبه حدود ۵۰۰ هزار تومان با افزایش همراه شده و بقیه قطعات هم به همین صورت افزایش قیمت داشته‌اند.

کارشناس بازار طلا در مورد اینکه روند افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه ادامه‌دار خواهد بود یا قیمت‌ها فروکش خواهد کرد، بیان کرد: تاثیر تشدید جنگ در منطقه باعث شده است قیمت طلا افزایش یابد که ما امیدواریم شدت جنگ کاهش پیدا کند و با کاهش شدت جنگ شاهد کاهش قیمت‌ها باشیم بنابراین چندان نمی‌شود به صورت دقیق برای روزهای آینده پیش‌بینی کرد که چه پیش خواهد آمد.

حباب سکه چقدر شد؟

کشتی‌آرای به تغییرات حباب سکه هم اشاره کرد و گفت: در هفته‌های گذشته که قیمت ارز و انس طلا دچار تغییر شد به نوعی تقاضا کاهش یافته و دادوستدها کم شده بود به همین دلیل حباب سکه هم کاهش پیدا کرده بود که تا این لحظه هم تغییر خاصی نکرده است. بر این اساس، حباب سکه امامی ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، حباب نیم سکه ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و حباب ربع سکه هم ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

توصیه به خریداران طلا و سکه

از نایب‌رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر پرسیدیم که در شرایط فعلی چه توصیه‌ای برای کسانی که قصد سرمایه‌گذاری در بازار طلا و سکه دارند، دارد؟ کشتی‌آرای گفت: نکته‌ای که این روزها جالب توجه است این است که یک زمانی بود که برای سرمایه‌گذاری و خرید طلا، معاملات بیشتر به شکل فیزیکی و در بازار سنتی انجام می‌شد اما امروز صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا فعال هستند و هر کسی می‌تواند در بورس کالا به هر مقدار طلا خریداری کند.

وی ادامه داد: توصیه ما به مردم معمولا این است که در شرایطی که بازار آرام است برای خرید و فروش اقدام کنند.

جدیدترین قیمت طلا و سکه

در حال حاضر، هر عدد سکه طرح جدید ۲۹ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۲۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۱۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، سکه یک گرمی ۶ میلیون تومان، هر مثقال طلای آب‌شده ۱۱ میلیون و ۲۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲ میلیون و ۵۳۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.

کد خبر 801962
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارز و طلا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • غلامحسین محمد نژاد IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    2 1
    بورس ؛ اونجا دیدنی است
    • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
      0 0
      خاندوزی و عشقی و... تازه فهمیدند چه اشتباهی کردند. خدا ازشون نگذره
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    2 0
    سال هاست که توصیه به نخریدن طلا به خاطر حباب و ... می کنید ولی طلا و ارز همینطور بالا و بالا رفتند.
  • US ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    2 0
    این حباب کی می ترکه