شنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۵ - ۱۲:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مقام های فضایی روسیه اعلام کردند هزینه سفر تجاری به ایستگاه فضایی بین المللی از 20 میلیون دلار به 21 میلیون دلار افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری ریا نووستی، روسیه تاکنون چهار توریست فضایی تجاری را با فضا پیمای سایوز به ایستگاه فضایی بین المللی که بر گرد کره زمین در چرخش است فرستاده است.

مقام های فضایی روسیه دلیل گران کردن سفر فضایی را افزایش هزینه های مواد و تجهیزات لازم برای ساخت فضاپیمای سایوز اعلام کرده اند.

مقام های روسی همچنین گفته اند دو نفر از سه فضا نوردی که توسط فضاپیمای سایوز به ایستگاه فضایی بین المللی سفر کرده اند شخصا هزینه های سفر خود را پرداخته اند.

به گفته مقام های فضایی روسیه اولین نفر یک فضا نورد ناسا بوده که هزینه سفر او را ناسا پرداخته و دیگری یک فضا نورد تجاری است که هزینه سفر او از منابع خصوصی تامین شده است.

دنیس تیتو یک تاجر آمریکایی و یک دانشمند سابق ناسا اولین توریست فضایی است که در سال 2001 از ایستگاه فضایی بین المللی دیدار کرد.

مارک شاتل ورث یک میلیونر آفریقایی جنوبی در سال 2002 به عنوان دومین توریست فضایی و گریگوری اولسن یک کار آفرین آمریکایی سال 2005 به عنوان سومین توریست فضایی به ایستگاه فضایی بین المللی دیدار کردند.

انوشه انصاری شهروند آمریکایی ایرانی الاصل که یک تاجر زن در زمینه مخابرات است به عنوان اولین زن توریست فضایی سال جاری میلادی به
ایستگاه فضایی بین المللی سفر کرد.

چارلز سیمونی که یک شهروند آمریکایی مجاری الاصل است اخیرا تمرین های خود بر ای سفر تجاری سال 2007 به ایستگاه فضایی بین المللی را در نزدیکی مسکو آغاز کرده است.

کد خبر 8017

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز