در شرایط فعلی عامل بنیادی مهمی که بتواند منجر به تحرک شاخص‌های بورس شود وجود ندارد اما برخی تحلیلگران بر این باورند که احتمال رشد قیمت ارز در نیمه دوم سال افزایش یافته و این موضوع می‌تواند منجر به رشد شاخص بورس شود. با همه اینها فعلا ارزش معاملات در پایین ترین سطح خود است.

بورس

به گزارش همشهری، ارزش کل معاملات خرد دردادوستدهای چهارشنبه با ۸۳۵میلیارد تومان کاهش به ۲هزارو ۹۶۲میلیارد تومان رسید. در این روز همچنین حجم معاملات خرید نسبت به روز سه‌شنبه ۶۰۰میلیارد تومان کاهش یافت.

معنای این ارقام این است که با وجود رشد شاخص، هم حجم مبادلات خرد و هم حجم تقاضا برای خرید سهام با کاهش محسوسی مواجه شده است. داده‌های آماری همچنین نشان می‌دهد بخش عمده رشد شاخص بورس در مبادلات چهارشنبه ناشی از رشد ارزش سهام شرکت‌های بزرگ بوده است.

به‌نظر می‌رسد بازارسازان طبق نظر سیاست‌گذاران در تلاشند از طریق حمایت از سهام شرکت‌های بزرگ که تأثیر زیادی در شاخص بورس دارند از نزول شاخص به زیر ۲میلیون واحد جلوگیری کنند.

در شرایط فعلی عامل بنیادی مهمی که بتواند منجر به تحرک شاخص‌های بورس شود وجود ندارد اما برخی تحلیلگران بر این باورند که احتمال رشد قیمت ارز در نیمه دوم سال افزایش یافته و این موضوع می‌تواند منجر به رشد شاخص بورس شود. به‌طور طبیعی بین نوسان‌های شاخص بورس و قیمت دلار همبستگی وجود دارد.

کد خبر 801418
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بورس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بورس IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    0 0
    جناب مثلا کارشناس، اگر رشد بازار به رشد ارز و دلار وابسته بود الان شاخص واقعی باید 4 میلیون می شد نه یک میلیون و سیصد ! که دولت با دستکاری کرده 2 میلیون واحد. ارز چه پایین بیاد چه بالا بره بورس محکوم به رشده