چهارشنبه ۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۸
۰ نفر

مهرداد محمدی با یک گل ملی و 3گل باشگاهی در این هفته‌ها کاملا روی اوج آمده است. کوین یامگا و روزبه چشمی هم دیگر بازیکنان آماده و تاثیرگذار استقلال هستند که در بازی با آلومینیوم نقش مهمی بر عهده خواهند داشت

مهرداد محمدی

همشهری آنلاین- لیگ برتر فوتبال ایران -جام خلیج‌فارس- از ساعت۱۸ جمعهوارد هفته هشتم خود می‌شود. با وجود اینکه از رقابت‌های این فصل ۷هفته سپری شده اما وجود ۵بازی عقب‌افتاده باعث شده تعداد بازی‌های تیم‌ها شکل یکدست و مساوی نداشته باشد. در این شرایط پرسپولیس و استقلال با ۱۵امتیاز در صدر هستند و سپاهان که یک بازی کمتر از این دو تیم انجام داده ۱۱امتیازی است. بازی‌های هفته هشتم با مصاف استقلال و آلومینیوم اراک در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود. آبی‌پوشان که هفته گذشته هوادار را در یک بازی پرافت‌وخیز و جذاب در همین ورزشگاه شکست دادند جمعه هم دوباره در یک بازی خانگی به مصاف تیم اراکی می‌روند. آلومینیوم تیمی است که با ۴برد و ۳باخت در رتبه چهارم جدول قرار دارد. این تیم بعد از ۲باخت متوالی هفته گذشته نساجی را در قائمشهر برد و دوباره به رتبه چهارم برگشت. این در حالی بود که اراکی‌ها هفته قبل از آن در شهر خودشان با ۴گل به تراکتور باخته بودند. آلومینیوم حالا با خود تراکتور همسایه و هم‌امتیاز است و شاید بتواند حریف سخت و دردسرسازی برای استقلال باشد. در تقابل مجتبی حسینی با جواد نکونام، سرمربی استقلال بیش از هر چیز به همبستگی تیمی و روحیه بالای بازیکنانش متکی است که حالا کاملا صاحب ذهنیت برنده شده‌اند و این نکته را در بازی با هوادار به خوبی نمایش دادند. مهرداد محمدی در اوج آمادگی است و با یک گل ملی و ۳گل باشگاهی در این هفته‌ها کاملا روی اوج آمده است. کوین یامگا و روزبه چشمی هم دیگر بازیکنان آماده و تاثیرگذار استقلال هستند که در بازی با آلومینیوم هم احتمالا نقش مهمی بر عهده خواهند داشت. استقلال در خط دفاعی و درون دروازه با یک گل خورده در ۵بازی تا قبل از بازی با هوادار شرایط خیلی خوبی داشت. اما ۲گل غافلگیرکننده مقابل هوادار، آمار دفاعی این تیم را خراب کرد و حالا باید دید مقابل آلومینیوم سیدحسین حسینی و یارانش چگونه از دروازه محافظت می‌کنند.

ذوب‌آهن – تراکتور

دومین بازی جمعه مصاف ذوب‌آهن و تراکتور است که از ساعت۱۸ در ورزشگاه اختصاصی ذوب‌آهن آغاز خواهد شد. هر دو تیم هفته گذشته شکست خورده‌اند و اتفاقا هر دوی آنها در یک روز و در خانه خودشان شکست را پذیرفته‌اند. به این ترتیب هر کدام از این تیم‌ها که از بازی فردا هم بازنده بیرون بیاید با شرایط بحرانی روبه‌رو خواهد شد. محمد ربیعی که امسال به ذوب‌آهن رفته در بازی‌های ابتدایی نتایج خوبی گرفته بود. تیم او تنها تیم ایرانی است که  سال۱۴۰۲ از پرسپولیس امتیاز گرفته است اما هفته گذشته ذوبی‌ها پس از چند نتیجه خوب دچار سکته شدند و مقابل مس رفسنجان تسلیم شدند تا بعد از شکست به سپاهان دومین باخت این فصل هم وارد کارنامه آنها شود. در سوی دیگر میدان، تیم تراکتور قرار دارد که بعد از ۴برد متوالی هفته گذشته مقابل شمس‌آذر قزوین شکست خورد و از رسیدن به صدر جدول بازماند. تراکتور اگر پنجمین برد را هم به دست می‌آورد حالا هم‌امتیاز پرسپولیس و استقلال بود اما حالا باید مقابل ذوب‌آهن برای ماندن در بالای جدول بجنگد.

فولاد – شمس‌آذر

دو تیم برنده هفته گذشته برای ادامه دادن به روند بردها و البته صعود به نیمه بالای جدول شانس خود را در این بازی آزمایش می‌کنند. فولاد بعد از ۴باخت با منصوریان، طی ۲بازی با هدایت سرمربی خارجی‌اش به ۲برد رسیده است. در واقع تنها مربیانی که طی ۲هفته اخیر ۲برد داشته‌اند ایگناسیو، نکونام و یحیی بوده‌اند. در آن سوی میدان شمس‌آذر هم بعد از چند نتیجه ضعیف هفته گذشته شگفتی‌ساز شد و تراکتور را در تبریز شکست داد. شاگردان سعید دقیقی یکی از تهاجمی‌ترین تیم‌های لیگ هستند و در تولید موقعیت یکی از موفق‌ترین تیم‌ها بوده‌اند. اما در بازی‌های زیادی حملات آنها بی‌ثمر مانده و با شکست زمین را ترک کرده‌اند. حالا که طلسم نبردن‌های شمس‌آذر مقابل تراکتور شکسته شده باید دید آنها مقابل فولادی که با ایگناسیو صد درصد امتیازات را گرفته چه خواهند کرد.

کد خبر 801382

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha