سه‌شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرماندهی نیروی انتظامی کشور گفت: مرگ و میر روزانه معتادان به مواد مخدر در در سال 86 هر روز 12 نفر بود که با اقدامات صورت گرفته به 9 نفر در هر روز کاهش یافته است.

به گزارش مهر، سردار مرتضی احمدی مقدم در حاشیه هشتمین اجلاس افسران رابط مبارزه با مواد مخدر 15 کشور دنیا که با اعلام این مطلب گفت: میانگین سن مرگ و میر معتادان نیز از 34 سال به بالای 40 سال افزایش پیدا کرده است.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: میزان مستقیم هزینه مادی که کشورمان در حوزه مبارزه با مواد مخدر و درمان معتادن متحمل می‌شود به صورت میانگین سالانه بیش از 600 میلیون دلار است.

وی گفت: از اوایل خرداد ماه امسال طرح انتقال موادفروشان خرد به اردوگاههای کار و پاکسازی پاتوقهای معتادان آغاز می‌شود که البته در تهران این طرح از اواخر اردیبهشت شروع می‌شود.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر با اعلام توسعه طرح نجات شامل جمع آوری معتادان ولگرد و رها شده و پاکسازی پاتوقهای آنها گفت: در ادامه این طرح علاوه بر دو مورد اول به کمک خانواده‌هایی که افراد معتاد دارند و از نگه داری آنها عاجز شده اند می‌رویم و آنها را به درمانگاههای قرنطینه‌ای درمان معتادان که توسط بخش خصوصی اداره می‌شود انتقال خواهیم داد.

سردار احمدی مقدم در رابطه با هشتمین اجلاس افسران رابط مبارزه با مواد مخدر 15 کشور دنیا و اهمیت نقش کشورمان در عرصه مبارزه با مواد مخدر در جهان گفت: در این اجلاسها اینکه کدام کشور میزبان باشد در میزان شرکت نمایندگان دیگر کشورها نقش مهمی دارد.

فرماندهی نیروی انتظامی کشور گفت: وقتی چنین اجلاسهایی در کشور ما برگزار می‌شود با وجود همه تبلیغات منفی بسیاری از کشورها در آن شرکت می‌کنند اما اگر همین جلسه در دیگر کشورها که هیچ فشاری روی آنها هم نیست برگزار شود میزان شرکت کنندگان و سطح جلسات به شدت پایین می‌آید.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر  افزود: در حوزه مبارزه با مواد مخدر چشم جهانیان به ایران دوخته شده است  و کشور ما در جهان به عنوان کشور پیشرو در این عرصه شناخته می‌شود.

حادثه تروریستی غرب کشور

فرماندهی نیروی انتظامی کشور همچنین با اشاره به حادثه تروریستی غرب کشور و شهید شدن تعدادی از نیروهای انتظامی کشورمان گفت: در حادثه تروریستی غرب کشور در کرمانشاه  10نفر از نیروهای ما شهید و تعدادی نیز زخمی شدند که البته همه آنها ناشی اقدامات مستقیم تروریستها نبود و یک آتش سوزی در مقر اقامتی نیروها موجب شهید شدن آنها شد.
 
سردار احمدی مقدم افزود: با مقابله جانانه افراد نیروی انتظامی توانستیم 10 کشته به آنها تحمیل کنیم که 5 جنازه از جمله جنازه فرمانده آنها نیز به دست نیروهای ما افتاد و تعقیب این تروریستها همچنان ادامه دارد.

وی گفت: در حدود 70 تا 90 درصد اعضای گروهک تروریستی پژاک ملیت ایرانی ندارند و 5 جنازه‌ای که در این حادثه به دست نیروهای ما افتاد هم این مسئله را نشان می‌دهد. معتقد هستیم این توطئه از جایی دیگر بر علیه کشور ما در حال انجام است.

کد خبر 80104

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز