تحقیقات جدید نشان می‌دهد رژیم غذایی و سبک زندگی افراد، ممکن است بر نحوه تفکر آنها تأثیر بگذارد. یک مطالعه جدید ارتباط بین چربی بدن و حجم مغز را تأیید می‌کند. این مطالعه بین‌المللی شامل محققان مرکز بهداشت پراویدنس سنت‌جان ممکن است توضیح دهد که چه اتفاقی برای یک بیمار افتاده است.

زوال عقل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ای بی سی نیوز، تحقیقات جدید نشان می‌دهد رژیم غذایی و سبک زندگی افراد، ممکن است بر نحوه تفکر آنها تأثیر بگذارد. یک مطالعه جدید ارتباط بین چربی بدن و حجم مغز را تأیید می‌کند. این مطالعه بین‌المللی شامل محققان مرکز بهداشت پراویدنس سنت‌جان ممکن است توضیح دهد که چه اتفاقی برای یک بیمار افتاده است. دکتر سیروس راجی از دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس گفت: «بین چربی بدن و کاهش حجم مغز رابطه وجود دارد.»

دکتر دیوید مریل از دانشگاه پروویدنس نیز می‌گوید: «معلوم می‌شود که وقتی سلول‌های چربی زیادی دارید، بافت‌های چربی که بیش از حد فعال و ملتهب هستند، سیگنال‌های سیتوکین را به مغز می‌فرستند که به مغز می‌گویند در واقع کوچک شود.» وقتی حجم مغز کاهش می‌یابد، خطر زوال عقل در زندگی بعدی افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: 

راجی می‌گوید: این اتفاق مهمی است چراکه به این معنی است که تغییراتی که ما در مغز می‌بینیم مربوط به چربی بدن و فقط محصول پیری طبیعی نیست. این مطالعه همچنین نشان داد که زنان در مقایسه با مردان همبستگی بیشتری بین افزایش چربی شکم و حجم کمتر مغز داشتند.

کد خبر 801016

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    1 0
    وقتی گزارش یه تحقیقیو می دید، لینک مقاله یا لینک صفحه مربوط به اون تحقیق رو هم بزارید.