مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۳
۰ نفر

بی‌دلیل نیست که مهدی اخوان‌ثالث، پاییز را پادشاه فصل‌ها می‌داند؛ چون آن همه زیبایی و عطر رنگ بهاری، همه در دل خاک پاییزی خفته‌اند.

توت فرنگی

همشهری‌آنلاین - سیدسروش طباطبایی‌پور: خفتگانی که یکهو، زنگ شکوفایی‌شان در بهار به صدا درمی‌آید و همه از درون خاک خفته، قیام می‌کنند: «باغ بی‌برگی، که می‌گوید که زیبا نیست؟ / داستان ازمیوه‌های سر به گردون‌سای اینک خفته درتابوت پست خاک می‌گوید...» باغداران نیز انگار از این ویژگی پاییزی، خبردارند و برخی دانه‌های گل و گیاه خود را در این فصل نارنجی طبیعت، می‌کارند. در این‌جا، مهارت کاشت دانه‌هایی مثل توت‌فرنگی، آناناس و گوجه را گل و گیاه را با هم مرور می‌کنیم.

  • توت‌فرنگی

با موچین مادر گرامی، دانه‌های توت‌فرنگی را جدا کنید و آن‌ها را روی دستمال کاغذی قرار دهید تا کمی رطوبتش گرفته شود. سپس، آن‌ها را در گلدان‌های تخم‌مرغی بریزید و رویش را با خاک بپوشانید. طبق معمول، رطوبت خاک همیشه باید حفظ شود. وقتی جوانه زد، جوانه را همراه با گلدان تخم‌مرغی در گلدانی بزرگ‌تر بکارید و بعد از تولد نخستین توت‌فرنگی، از خوردن آن لذت ببربد.

پادشاه فصل‌ها؛ پاییز!

پادشاه فصل‌ها؛ پاییز!

پادشاه فصل‌ها؛ پاییز!

پادشاه فصل‌ها؛ پاییز!

  • آناناس:

ابتدا کلاهک بالای آناناس را از میوه جدا کنید. با کمک چوب خلال دندان،  کاری کنید تا حدود سه سانتی‌متر از کلاهک، در آب بماند. بعد از دو تا سه روز، می‌توانید جوانه‌هایی ریشه‌مانند را در انتهای برگ‌های آناناس ببینید. حالا وقت کاشتن آن در خاک است. در طول هفته‌های پیش‌رو، شما رطوبت خاک و محیط را تأمین کنید و بقیه‌ی کار را به طبیعت بسپارید.

پادشاه فصل‌ها؛ پاییز!

پادشاه فصل‌ها؛ پاییز!

پادشاه فصل‌ها؛ پاییز!

پادشاه فصل‌ها؛ پاییز!

  • گوجه فرنگی:

ابتدا گوجه‌فرنگی را به چند برش تقسیم کنید و هر برش را در گلدانی قرار دهید که تا نیمه‌های آن، خاک باشد. سپس مقداری خاک روی آن بریزید تا برش میوه، کاملاً پوشیده شود. آبیاری اولیه و قراردادن گلدان در جایی پشت پنجره که گرم و مرطوب باشد، پیشنهاد بعدی ماست.

پادشاه فصل‌ها؛ پاییز!

پادشاه فصل‌ها؛ پاییز!

کد خبر 800974
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha