براساس آمار چک‌های مبادله‌ای در مردادماه سال ۱۴۰۲، حدود ۸ میلیون فقره چک به ارزشی حدود ۴۹۵۳ هزار میلیارد ریال مبادله‌ شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد، ۲.۸ درصد و از نظر مبلغ، ۲.۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

دسته چک

به گزارش همشهری آنلاین،آمارهای جدید بانک مرکزی نشان می‌دهد که طی مردادماه ۱۴۰۲،بالغ بر ۹۰.۹ درصد از کل چک‌های مبادله‌شده در سامانه چکاوک وصول شده است. این نسبت از نظر مبلغی نیز معادل ۸۶.۷ درصد است.

بنابراین در مردادماه امسال ۹.۱ درصد از چک‌های مبادله شده در سامانه چکاوک برگشت خورده است؛ این درحالی است که در تیرماه امسال ۹۱.۲ درصد از کل چک‌های مبادله شده در سامانه چکاوک وصول و ۸.۸ درصد چک‌ها برگشت خورده بود.

گفتنی است، با ابلاغ رسمی بانک مرکزی، پذیرش و تبادل چک‌های صیادی قدیمی (دسته چک‌های صادرشده قبل از سال ۱۴۰۰) از نیمه مهرماه صرفا در بانک صادرکننده چک قابل انجام است.

برهمین اساس، دارندگان دسته‌چک‌های قدیمی می‌توانند با مراجعه به شعب خود نسبت به تعویض این دسته‌چک‌ها با دسته‌چک‌های جدید (چک‌های صیادی بنفش رنگ) اقدام کنند.

کد خبر 800685
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جمشید IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    25 1
    میری بانک واسه تعویض میگه میانگین حسابت کمه عوض نمیکنیم... واسه خودشون نون دونی باز کردن
  • سامان IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    15 8
    چرا همه دسته چک های قدیمی باطل نمیکنین. چرا هنوز راه برای کلاه بردارها باز میزارین. همه باطل کنین تا دیگه بساط شکایت چک از دادگاه ها هم جمع بشه
    • رضا شیراز IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
      0 0
      عزیز دسته چک جدید قدیم ندارد برگشت بخورد تمام حساب‌ها صادر کننده معستود میشه
    • احمد IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
      0 0
      علت عمده ی برگشت شدن چکها وضعیت اقتصادیه، وگرنه همه ک کلاه بردار نیستن، شما چک معمولی قبول نکن خب
  • شهین IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    0 0
    سلام بانک مرکزی باید این قانون که چکهای قدیمی در بانک نام خودشان باید وصول شود خیلی به ما که از اول سال چک می گیریم لطمه زده چون اولین حساب و کتابها ی ما خراب شده در ضمن از اول سال باید میگفت تا ما از مشتری چک نگیریم یا اینکه باید میگفت کلیه چکهای قدیمی را ببانک ارایه دهند و چک صیادی بگیرند ما الان نمی توانیم به مشتری بگویم چک را عوض کند و در بانکها روزانه اسیر هستیم از صبح تا سه بعدازظهر
  • علی برومند IR ۰۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    0 0
    فقط وام دراختیار مردم بزارین تمام بازار فلج شدن
  • پ IR ۰۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    0 0
    با سلام تورا خدا به بانک ها دستورالعمل محکم دهید تا به راحتی به افراد واجد نیستند چک ندهند زیرا چک گرفته پول سود ی می‌گیرند وزندگی خانوادگی را نابود کرده به حق زن وبچه خودشون ظلم می‌کنند با چک خوش گذرونی کرده وقتی چک فرم خورد حقوق کاملا مسدود شده واینجا زن وبچه ها ضربه می‌خورند تورا خدا به کسانی چک دهند که حتی در کل سابقه چک برگشتی ندارند با تشکر