دوشنبه ۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
۰ نفر

کتاب «امپراتوری اینترنت: جنگ دیجیتال پنهان» به این موضوع پرداخته که چگونه گسترش اینترنتی شرکت‌های آمریکایی مانند ساختن امپراتوری‌ در زمان‌های گذشته بوده است.

کتاب امپراتوری اینترنت

همشهری آنلاین: کتاب «امپراتوری اینترنت: جنگ دیجیتال پنهان» به این موضوع پرداخته که چگونه گسترش اینترنتی شرکت‌های آمریکایی مانند ساختن امپراتوری‌ در زمان‌های گذشته بوده است. نویسنده در این اثر به تحلیل منشأ پیدایش اینترنت و ماهیت اقتصادی جنگ پرداخته و بر این باور است که ما می‌توانیم با تغییر رفتار خود، اقتصاد اینترنت را برای آینده فردی و جمعی خود بهتر کنیم.

کسب‌وکارهای مجازی آمده‌اند که بمانند اما یک جنبه تاریک نیز دارند. در جنگ‌های دیجیتال امروزی، شرکت‌های خصوصی می‌توانند فعالیت‌های اقتصادی خارجی را به شیوه‌هایی که سزار و ناپلئون به آن غبطه می‌خورند در دست بگیرند و بر دیگران مسلط شوند. در چنین شرایطی سیاست دولت برای مقابله کافی نیست. برخی مشکلات ناشی از رفتارهای فردی است.

سین انیس، نویسنده کتاب نشان می‌دهد که تک‌تک کاربران اینترنت همگی در تعیین ماهیت آینده اقتصادهای دیجیتال نقش دارند و ۱۵ راهکار برای پس گرفتن کنترل اینترنت از شرکت‌های فعلی برای رسیدن به اینترنت سالم، آزاد و عادلانه ارائه می‌کند.

این کتاب به‌تازگی توسط انتشارات ایسلینگتون گرین در ۲۳۶صفحه به چاپ رسیده است.

کد خبر 800129

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha