شهردار منطقه ۱۲ گفت: صنف‌های پر خطر مانند چسب و مشتقات بنزین ، انبارهای بزرگ و کارگاه‌ها باید از مساحت ۱۱۲ هکتاری بازار بزرگ خارج شوند.

بازار تهران

همشهری آنلاین- فهیمه طباطبایی: سه‌شنبه ۱۶ خرداد بازار تهران با یک آتش سوزی مهیب مواجه شد و این آتش تا ۳ روز دامن‌گیر بازار تهران بود. آتش از یک انبار چسب در محدودۀ بازار سیدولی تهران شروع شده بود و در ادامه چند مغازه و انبار نیز به کام آتش کشیده شدند.

سهل‌انگاری در حین تهیه صبحانه، اولین جرقه‌های آتش سوزی را روشن کرد و به گفته مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران« آتش سوزی مربوط به بخشی از بازار تهران تهران که صنف کفاشان و عرضه چسب و مواد شیمیایی در آنجا قرار دارد، بود. نیروهای آتش نشانی در ۳۰ دقیقه به محل حادثه رسیدند و با توجه به شعله وری بالای چسب، آتش به تمام پاساژ سرایت کرد. ۱۵ ایستگاه آتش نشانی با ۲۵۰ آتش نشان هم اعزام شدند.»

این آتش سوزی موجب شد تا باردیگر موضوع ناایمنی بازار تهران مورد توجه قرار بگیرد چرا که انبار چسبی که به عنوان نقطه شروع آتش معرفی شد، ۶ بار تذکر ایمنی دریافت کرده بود. در همین راستا برگزاری جلسه‌های مختلف با اصناف حاضر در بازار کلید خورد. وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه ۱۲ در گفت و گو با خبرنگار همشهری از برگزاری جلسات مستمر با تمامی اصناف در راستای ساماندهی و ایمنی بازار خبر داد و گفت: در این مدت بیشترین تعداد نشست با هیأت امنا و روسای اصناف و بازار تهران را برگزار کرده‌ایم.

او افزود: صنوف پر خطر مانند چسب و مشتقات بنزین ، انبار های بزرگ و کارگاه ها باید از مساحت ۱۱۲ هکتاری بازار بزرگ خارج شوند و با تسهیلاتی که از طریق وزارتخانه‌های متولی همچون صمت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر مبادی زیربط ارائه خواهند کرد، شرایط انتقال تسریع خواهد شد.

انارکی محمدی در پاسخ به این سئوال که تا کنون چه اقداماتی انجام شده است، گفت: بافت قدیمی بازار به دلیل مستهلک شدن تاسیسات، نداشتن ایمنی و استانداردهای آتش نشانی در برهه‌های مختلف شاهد آتش سوزی است. باید اصناف ، کسبه و مسئولان به این مسئله توجه کنند.

شهردار منطقه ۱۲ توضیح داد: در این دوره مدیریت شهری تمامی اقدامات اولیه بر اساس قانون انجام شده است، بعنوان مثال تمامی پاساژها ، انبارها و مغازه‌ها به تفکیک ابلاغ و اخطار دریافت کردند و گاهی برای آن دست از افرادی که به اخطارها ترتیب اثر ندادن برای بار دوم اخطاریه ارسال شد، در ادامه حتما از طریق مراجع قضائی که همراهی خیلی خوبی دارند، دستور قضائی خواهیم گرفت.

کد خبر 800105
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha