نام ۳تیم ایرانی در میان برترین تیم‌های آسیا بر طبق گروه آنالیز اپتا دیده می‌شود.

دربی

به گزارش همشهری‌آنلاین، گروه آنالیز اپتا، رده‌بندی بهترین تیم‌های فوتبال جهان را براساس معیارهایی متفاوت منتشر کرده و نام ۳تیم ایرانی پرسپولیس، سپاهان و استقلال را در میان ۱۰تیم برتر آسیا قرار داده است. بهترین تیم جهان از نظر اپتا  منچسترسیتی است که ۱۰۰امتیار کامل را گرفته. رئال‌مادریــد (۹۶امتیاز)، لیورپول (۹۵.۷)، بایرن‌مونیخ (۹۵.۵)، آرسنال (۹۵)، اینترمیلان (۹۴.۲)، بارسلونا (۹۳.۵)، نیوکاسل (۹۲.۹)، اتلتیکومادرید (۹۲.۸) و ناپولی (۹۲.۵) رتبه‌های اول تا دهم را اشغال کرده‌اند و در رده‌های بعدی نام تیم‌هایی مثل لایپزیش، میلان، تاتنهام، دورتموند، پاری‌سن ژرمن، استون‌ویلا، پورتو، یوونتوس، رئال سوسیداد و برایتون به چشم می‌خورد. در این رنکینگ کیفیت و عملکرد اخیر تیم‌های ۱۸۳‌کشور مختلف عضو فیفا و ۴۱۳‌لیگ داخلی مورد بررسی قرار گرفته است.

پرسپولیس ۴ استقلال ۶ | بهترین تیم‌ ایرانی در آسیا و برترین تیم جهان معرفی شد

در آسیا تیم الهلال در صدر است با امتیاز ۸۳.۴ و رتبه جهانی ۷۵. الهلال نخستین برنده لیگ برتر عربستان در فصل ۷۷–۱۹۷۶ بود و در مجموع ۱۸قهرمانی(حداقل دوبرابر هر تیم دیگری در تاریخ این رقابت‌ها) کسب کرده است. آنها همچنین ۴عنوان قهرمانی باشگاه‌های آسیا(لیگ قهرمانان آسیا) را به‌دست آورده‌اند؛ بیش از هر تیم دیگری در آسیا. الهلال آخرین‌بار سال‌۲۰۲۱ قهرمان آسیا شد.

تیم‌های دوم و سوم این رده‌بندی هم از عربستان هستند؛ النصر با امتیاز ۸۲.۷ و رتبه جهانی۸۵ والاتحاد با امتیاز ۸۱.۸ و رتبه جهانی‌۹۷. تیم دیگری از آسیا بین ۱۰۰باشگاه برتر جهان قرار نگرفته است. النصر فصل گذشته پس از الاتحاد قهرمان، دوم شد و این فصل با ستاره‌هایی که دارند، به‌دنبال کسب نخستین عنوان خود از فصل ۱۹-۲۰۱۸ هستند. النصر با رونالدو، سادیو مانه، سکو فوفانا، الکس تلس، اوتاویو، آیمریک لاپورت و مارسلو بروزوویچ و تالیسکای برزیلی نخستین قهرمانی خود در جام قهرمانان باشگاه‌های عربی را در ‌ماه آگوست به دست آورد و الهلال را با ۲گل رونالدو در وقت اضافه ۲بر یک شکست داد.

الاتحاد با النصر در ۹عنوان قهرمانی لیگ برابر است. قهرمان کنونی عربستان در ‌ماه دسامبر در جام‌جهانی باشگاه‌ها در عربستان شرکت خواهد کرد و در دور اول به مصاف اوکلندسیتی خواهد رفت. الاتحاد ۲عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا را در کارنامه خود دارد که سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ به‌دست آورده است.

پرسپولیس ۴ استقلال ۶ | بهترین تیم‌ ایرانی در آسیا و برترین تیم جهان معرفی شد

نخستین تیم ایرانی این رده‌بندی پرسپولیس است‌ با امتیاز ۷۹.۳ و رتبه جهانی‌۱۶۴. در توجیه این رتبه برای پرسپولیس در سایت اپتا آمده است: «پرسپولیس که بالاترین رتبه آسیایی خارج از عربستان را دارد، یک باشگاه دولتی است. وزارت ورزش و جوانان ایران بر امور تیم تهرانی نظارت دارد که ورزشگاه ۷۸هزار نفری آزادی را با رقیب داخلی‌اش‌ استقلال شریک است. پرسپولیس رکورد ۱۵عنوان قهرمانی لیگ برتر ایران را در دست دارد و در ۸فصل گذشته همواره به‌عنوان یکی از ۲تیم برتر لیگ، فصل را به پایان رسانده است. آنها فصل گذشته با سرمربیگری یحیی گل‌محمدی قهرمان لیگ و جام‌حذفی شدند و در فصل ۲۴-۲۰۲۳ مجددا صدرنشین لیگ برتر خلیج‌فارس هستند. بازیکنان فعلی آنها عبارتند از: اعضای تیم ملی فوتبال ایران، علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی و حسین کنعانی زادگان.»

سپاهان با امتیاز ۷۸.۵ و رتبه جهانی‌۱۸۵ تیم پنجم آسیایی است. توضیح این باشگاه اصفهانی از قول اپتا: «یکی دیگر از تیم‌های ایرانی، سپاهان، ۵عنوان قهرمانی لیگ برتر خلیج‌فارس را کسب کرده اما از فصل ۱۵-۲۰۱۴ موفق به کسب آن نشده است. آنها بعد از این فصل ۳بار، ازجمله در ۲فصل گذشته، دوم شده‌اند. سپاهان تنها تیم ایرانی است که در جام باشگاه‌های جهان در سال‌۲۰۰۷ شرکت کرده‌ است. سپاهان مستقر در اصفهان نیز مانند پرسپولیس در زمینی هیجان‌انگیز یعنی ورزشگاه ۷۵هزار نفری نقش‌جهان بازی می‌کند. در ترکیب آنها بازیکنان ملی ایران ازجمله رامین رضاییان مدافع باتجربه نیز حضور دارند.»

استقلال رتبه‌ای را به‌خودش اختصاص داده که هوادارانش از آن عدد دل خوشی ندارند؛ دقیقا شبیه رتبه چهارم پرسپولیس! امتیاز این تیم ۷۸.۴ و رتبه جهانی آن ۱۹۰ اعلام شده و در توصیفش آمده است: «سومین تیم ایران در این فهرست، استقلال رقیب تهرانی پرسپولیس است. آنها ۹عنوان قهرمانی لیگ دارند و رکورددار جام‌حذفی با ۷قهرمانی هستند. آخرین بار در فصل ۲۲-۲۰۲۱ قهرمان لیگ شدند. استقلال تنها باشگاه ایرانی است که در آسیا به قهرمانی رسیده؛ ۲بار در سال‌های ۱۹۷۰ و ۹۱-۱۹۹۰(پاس تهران هم فصل ۹۳-۱۹۹۲ قهرمان شد اما این باشگاه سال‌۲۰۰۷ منحل شد.)»

فقط ۳تیم از شرق آسیا بین ۱۰تیم برتر قاره قرار گرفته‌اند که رتبه‌های هشتم تا دهم را اشغال کرده‌اند. رتبه هفتم هم متعلق به یک تیم عربستانی است؛ التعاون با امتیاز ۷۸.۲ و رتبه جهانی‌۲۰۱. آسیای شرقی‌ها به این ترتیب هستند: اولسان با امتیاز ۷۷.۸ و رتبه جهانی‌۲۱۰، اوراوارددایموندز ژاپن با امتیاز۷۷.۳ و رتبه جهانی‌۲۳۱ و کاوازاکی فرونتاله با امتیاز ۷۶.۹ و رتبه جهانی‌۲۴۵.

باشگاه‌های دارای بالاترین رتبه از سایر کشورهای منتخب کنفدراسیون فوتبال آسیا (کشور: تیم - رده‌بندی جهانی) به این شرح است: امارات متحده عربی: العین - ۲۵۲، کویت: کویت-۳۷۳، مالزی: جوهور دارالتعظیم - ۳۸۱، عراق: الشرطه - ۴۶۶، تایلند: بوریرام یونایتد - ۴۷۵، استرالیا: ملبورن سیتی - ۴۸۴، قطر: الدحیل - ۵۷۳، اردن: الوحدات - ۵۹۳، لبنان: الاحد - ۶۲۱، ازبکستان: نسف قره‌شی- ۶۲۹، عمان: السیب - ۶۶۶، چین: شانگهای - ۷۴۸، بحرین: الرفاء - ۸۲۸، سوریه: تشرین - ۹۰۳، هنگ‌کنگ: کیچی - ۱۵۴۴، هند: بمبئی‌سیتی - ۱۷۰۰، ویتنام: اف‌سی هانوی - ۱۷۶۹، فیلیپین: یونایتدسیتی - ۱۷۹۱، سنگاپور: آلبریکس نیگاتا-۱۹۴۷، اندونزی: بورنئو - ۲۴۶۲، بنگلادش: باشوندهارا کینگز - ۴۳۱۳.

کد خبر 799859
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • محمد IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    17 9
    بازم شش بازم عدد کیسه سوز
    • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
      1 1
      بازم ۴ بازم...
    • ... IR ۰۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
      2 1
      اگه گفتین کدوم تیم سال ۱۳۸۷ یهویی دوتا ستاره‌ی چهارجانبه چسبوند؟ افرین استقلال🤣🤣🤣🤣 تا ۱۵ سال پیش ستاره نداشتنا😅 یهویی دوتا چسبوندن🤗🤣🤣 جالبتر اینجاست که استقلال۱۳۵۸ تاسیس شده ولی یکی از ستاره‌هایی که زدن برای ۱۳۴۹ بود. خخخخ 🤣🤣🤣🤣
  • م IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    20 8
    الان کیسه کشا میان میگن کل این سایت پرسپولیسیه
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    13 7
    فقط همونجایی که میگه تنها تیم ایرانی که قهرمان آسیا شده
  • Zahra IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    14 8
    پرسپولیس ❤️ زیباترین عشق جهان
    • ... IR ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
      1 0
      تو سایت نوشته ۴جانبه امجدیه😂😂
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    7 14
    تیم فقط بارسا تیم ها ایرانی بدرد نمیخوره مخصوصا تیم پیروزی
  • محمد IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    18 9
    آقایان لطفا سرقت ورزشی نکنید عدد ۶ بنام استقلال سند شش دانگ خورد پرسپولیس حق نداره اعتراض کنه
    • ... IR ۰۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
      1 0
      خصوصا دوچرخه سواران که بازم عدد ۶ رو بهش دادن تا بیشتر بسوزن دوچرخه چیا😂😂😂😂😂
  • US ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    1 0
    فدارسیون اسیا خبر نداره که توپ یک متری از خط گذشته داور گل نمی گیره دوم اینکه کجای دنیا تیمی که دو قهرمانی اسیا داره مثل التحاد عربستان رده شیشم باشه
    • ... IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
      0 0
      ایناچقدراین عدد6بهشون میادبرادران دوچرخه🤪
  • یاسر جنگی IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    0 1
    سلام استقلال لایق آسیا هست من خودم به استقلالی هستم اما خوب شد استقلال نرفت آسیا استقلال باید بهترین تیم باشه نه اینکه نمیدونم باهاش چیکار کردن که تیم استقلال افت کرده خواهش میکنم یکم هوای استقلال رو داشته باشین واقعا استقلال لایق آسیا هست ولی باید تیم قدرتمندی بشه
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    0 0
    پرسپولیس انقد حکومتی شده که اونام فهمیدن چه خبره... یکم فکر کنین هم عدد۴مال شماست هم ۶😂
  • Sstaj IR ۰۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    0 0
    هواداران پرسپولیس خوشحال باشید. تو این رده بندی من سیتی با یک قهرمانی اروپایی بالاتر از رئال و بارسا که هر کدوم بالای ده قهرمانی اروپایی دارن رو اعلام کرده .پس دلخوش باشید با صفر قهرمانی آسیا و سروورتون با دو قهرمانی آسیایی...
  • ... IR ۰۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    0 0
    من نمیدونم این چه سرنوشت شوممیه همش ۶ ای لعنت به هر چی ۶ه. اقا تو را خدا این شش را از فرهنگ لغت پاک کنید تا حالا امار سکته را ۳۰ درصد بارا برده
  • پرسپولیس کبیر IR ۰۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    0 0
    عدد مورد علاقه استقلال 6