«محور مقاومت در حمایت از رزمندگان فلسطینی فعال شده‌است»؛ این خبری است که در رسانه‌های دنیا در حال دست به‌دست شدن است و تحلیل‌گران غربی معتقدند اشتباه محاسباتی محور واشنگتن – تل‌آویو، زمینه‌ساز گشوده شدن جبهه‌های متفاوتی به روی صهیونیست‌ها طی روزهای اخیر شده‌است.

حزب الله لبنان

همشهری‌آنلاین_گروه‌سیاسی: اخبار منتشر شده از کشورهای مختلف محور مقاومت، نشان‌دهنده آغاز دور تازه‌ای از اقدام‌های ضدصهیونیستی است؛ موضوعی که اخطارهای لازم در این زمینه به صهیونیست‌ها داده شده بود. مقام‌های ایرانی طی روزهای اخیر بارها به صهیونیست‌ها و محور غربی حامی‌اش هشدار داده بودند که درصورت متوقف نشدن حملات وحشیانه تل‌آویو به غزه، آنان باید شاهد گشوده شدن جبهه‌های جدیدی در حمایت از مردم فلسطین باشند.

ضربات حزب‌الله به رژیم‌صهیونیستی

اگرچه حزب‌الله لبنان، هنوز با همه ‌قوا وارد میدان نشده، اما تبادل‌آتش روزهای اخیر میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی و جنوب ‌لبنان سبب وارد آمدن خسارت‌های کم‌سابقه‌ای به این رژیم شده ‌است. این‌درحالی‌است که ناظران غربی طی روزهای اخیر همواره به محور واشنگتن – تل‌آویو هشدار داده‌اند از انجام اقدام‌هایی که سبب ورود مستقیم حزب‌الله لبنان به جنگ شود، جلوگیری کنند. در شرایطی که آمریکایی‌ها طی روزهای اخیر تلاش داشتند با اعزام ناوگروه جرالد فورد به شرق مدیترانه، حزب‌الله را از هرگونه اقدام بر عیله رژیم صهیونیستی بازدارند، اما منابع خبری از شدت یافتن تبادل آتش در مرزهای لبنان و پرتاب موشک از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی خبر می‌دهند. بررسی‌ها نشان می‌دهد حملات حزب‌الله لبنان به اهداف صهیونیستی از جمله «رویسات العلم» در سرزمین‌های اشغالی و دیگر پایگاه‌های صهیونیستی در «کفرشوبا»، خسارت‌ها و تلفات گسترده‌ای به رژیم وارد کرده‌ است.

هراس صهیونیست‌ها از رویارویی با حزب‌الله

تحلیلگران غربی معتقدند نگرانی این روزهای مقام‌های رژیم صهیونیستی، گشوده شدن جبهه شمالی با حزب‌الله لبنان است. اگرچه از زمان آغاز جنگ در غزه(از ۷ اکتبر) ارتش رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان در مرزهای شمالی تقریبا هر روز تبادل‌آتش داشته‌اند، اما تل‌آویو از درگیر شدن در دوجبهه هراس دارد و می‌کوشد از گسترش درگیری‌ها با حزب‌الله اجتناب کند؛ موضوعی که نیویورک‌تایمز هم در گزارش اخیر خود درباره تحولات در سرزمین‌های اشغالی به آن اشاره کرده‌است. «نیکلاس کیسی» و «اوان وارد»، نویسندگان این گزارش معتقدند در شرایط کنونی همه نگاه‌ها به حزب‌الله، به‌عنوان یک قدرت سیاسی – نظامی در منطقه است؛ موضوعی که می‌تواند تعیین‌کننده بسیاری از معادلات در سرزمین‌های اشغالی باشد.

پایگاه‌های آمریکایی؛ هدفی برای حشدالشعبی

از عراق هم خبر می‌رسد که گروه‌های مقاومت اسلامی در این کشور با اعلام آمادگی برای پیوستن به نبرد رزمندگان مقاومت در سرزمین‌های اشغالی، تحرکات تازه‌ای را به‌منظور حمایت از فلسطین آغاز کرده‌اند که حمله به اهداف آمریکایی در این کشور، بخشی از آن محسوب می‌شود. بر همین اساس هم بود که طی روزهای اخیر پایگاه‌های آمریکایی در عراق ازجمله «عین‌الاسد» و «الحریر» به‌وسیله پهپادها مورد اصابت قرار گرفتند؛ اقدامی که برخی رسانه‌های غربی از آن به «آغاز حملات حشدالشعبی به اهداف آمریکایی» یاد کردند.

کابوس این روزهای تل‌آویو چیست؟ | اهداف آمریکایی – صهیونیستی در تیررس محورمقاومت

فعال شدن محور مقاومت در یمن

فعالیت‌های ضدصهیونیستی رزمندگان مقاومت در حمایت از فلسطین هم طی روزهای اخیر توجه بسیاری را در محافل سیاسی – رسانه‌ای به‌خود جلب کرده‌است. رسانه‌های آمریکایی اخیرا  از رهگیری ۴موشک کروز و ۱۵پهپاد انصارالله خبر دادند و آن را نشانه‌ای مبنی بر پیوستن یمنی‌ها به «طوفان‌الاقصی» دانستند. این درحالی‌است که طی روزهای اخیر تحلیل‌گران غربی با نگرانی زیادی، به تصمیم‌سازان آمریکایی درباره گشوده شدن جبهه‌های جدید علیه آمریکا و رژیم ‌صهیونیستی هشدار می‌دهند. این درحالی‌است که گروه‌های مختلف محور مقاومت طی روزهای اخیر بارها به دولت‌های غربی هشدار داده‌اند که در قبال نسل‌کشی در غزه ساکت نخواهند نشست.

کد خبر 799750

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    0 3
    پس موشکهای سرگردان درفضا که هراز چند گاه برملاج غاصبین جنایتکار فرود میامد ومثل تیر غیب بود و.ازکجا امدش روشن نبود چراازانها خبری نیست الان که ازاد شده بدنیست دوتا موشک هم بره جولان سراغی ازانجا بگیره