محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در صفحه‌ی مجازی شخصی‌اش، پس از آیین آغازین جشنواره‌ی سی‌وپنجم نوشت: «نسل جدید ایران، نسلی طلایی است که سرمایه‌ی اجتماعی انقلاب را افزایش داده است.

جشنواره،

همشهری آنلاین - سیدسروش طباطبایی‌پور: در افتتاحیه‌ی جشنواره‌ی کودک، گفتم که امروز، روز پیمان همه‌ی مدیران وزارت فرهنگ با این نسل نوساخته است و خود را متعهد می‌دانیم که برای شکوفایی استعداد هنری و نبوغ آن‌ها، شبانه‌روز بکوشیم.

جشنواره، روز پیمان برای شکوفایی کودکان!

کارگاه‌های آموزشی

کارگاه‌های آموزشی جشنواره هم قابل توجه بود؛ کارگاه‌هایی که با حضور سینماگران مطرح ایرانی و خارجی برگزار شد و در ارتقای دانش حرفه‌ای سینمای ما اثرگذار بود. به‌طور مثال، نشست تخصصی «جایگاه ریتم در کارگردانی فیلم کودک» با حضور «عبدل فیفتی‌بایف» کارگردان، تدوینگر و تهیه‌کننده از کشور قزاقستان، شهر آلماتی برگزار شد.

جشنواره، روز پیمان برای شکوفایی کودکان!

محله‌ی برو بیا!

آیین نکوداشت دو هنرمند فقید سینمای ایران، «آتیلا پسیانی» و «فردوس کاویانی» که برای کودکان ایران هم نقش‌آفرینی کردند، به برنامه‌های جشنواره اضافه شد. در مراسم اختتامیه، کلیپی از بازی این دو هنرمند در مجموعه‌ی تلویزیونی «محله‌ی برو بیا» در بخش نکوداشت جشنواره پخش شد و حاضران را تحت‌تأثیر قرار داد.

جشنواره، روز پیمان برای شکوفایی کودکان!

ایجاد بستر  فیلم‌سازی 

امیرحسین صدیق، بازیگر مجموعه‌ی تلویزیونی «تابه‌تا» درباره‌ی این جشنواره گفت: «هر سال در آستانه‌ی برگزاری جشنواره، مسائلی از جانب کارشناسان و اهالی هنر مطرح می‌شود و بعد از خاتمه‌ی جشنواره، کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. به‌نظرم باید بستری مناسب برای فیلم‌سازی دوباره‌ی بزرگان سینمای کودک ایجاد کرد تا انگیزه‌ی کار در سینمای کودک را به‌دست بیاورند؛ ‌بزرگانی مثل «مرضیه برومند.»

کد خبر 799313
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha