نشست اضطراری و فوری کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی در سطح وزرای خارجه برای بررسی اوضاع غزه، در جده آغاز شد.

نشست سازمان همکاری اسلامی

به گزارش همشهری آنلاین، به نقل از سانا، ریاض المالکی، وزیر خارجه فلسطین در نشست سازمان همکاری اسلامی در جده گفت: غزه در معرض کشتار دسته جمعی بی سابقه‌ای قرار دارد.

وی افزود: هرکس که به اسرائیل اختیار داده و آن را به سلاح مجهز و با آن تبانی کرد، مسئول این کشتار دسته جمعی است.

ریاض المالکی عنوان داشت: اسرائیل از عمد بیمارستان المعمدانی را هدف قرار داد. اسرائیل هر ۱۵ دقیقه جان یک کودک فلسطینی را می‌گیرد. اسرائیل یک میلیون فلسطینی را در طول یک هفته آواره کرد و به گرسنه نگه داشتن آوارگان ادامه می‌دهد. جهان تصمیم گرفته با جنایت‌های اشغالگر سر سازگاری داشته باشد.

در همین حال، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان بر لزوم لغو محاصره از غزه تاکید کرد و گفت که عربستان بارها نسبت به خطر وخامت اوضاع در غزه هشدار داده بود.

بن فرحان در سخنرانی خود مقابل نشست شورای همکاری اسلامی در جده گفت که جامعه بین‌الملل باید موضع مسئولانه‌ای را برای حفاظت از فلسطینی‌ها در غزه اتخاذ کند.

همزمان، وزیر خارجه کویت گفت: از جامعه بین الملل می‌خواهیم که به مسئولیت‌های خود برای متوقف ساختن حملات به غزه و حفاظت از غیرنظامیان عمل کند.

وی افزود: اشغالگر اسرائیلی در راستای کوچ اجباری ساکنان غزه تلاش می‌کند و ما این را جنایت جنگی به حساب می‌آوریم.

در همین راستا، وزیر خارجه ترکیه گفت: هیچ چیز مجازات دسته جمعی مردم فلسطین و محرومیت آنها از سوخت، آب و غذا را توجیه نمی‌کند. فلسطینی‌ها در عذاب مداوم هستند و با مرگ قطعی مواجه‌اند.

وی افزود: راهکار تشکیل دو دولت بهترین راه حل است و بدون مردم فلسطین، صلحی وجود ندارد. باید آتش بس غیرمشروط محقق شود. اقدامات شنیع اسرائیل با مجازات لازم روبه رو نمی‌شود.

کد خبر 798849
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha