رهبر کاتولیک‌های جهان امروز (چهارشنبه) خواستار جلوگیری از وقوع فاجعه انسانی در غزه شد و از وضعیت «بسیار سخت» این منطقه ابراز تاسف کرد.

پاپ فرانسیس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، پاپ فرانسیس در سخنرانی هفتگی خود در میدان «سنت پیتر» با بیان اینکه جنگ آینده را نابود می‌کند، گفت: جنگ هیچ مشکلی را حل نمی‌کند و تنها مرگ و ویرانی به همراه دارد، نفرت را افزایش می‌دهد و کینه‌جویی را چند برابر می‌کند.

رهبر کاتولیک های جهان افزود: از مومنان می‌خواهم که در این جنگ، فقط یک طرف را انتخاب کنند، یعنی طرف صلح؛ اما نه با گفتارها، بلکه با دعا و فداکاری کامل.

پاپ فرانسیس همه تلاش‌های ممکن «برای جلوگیری از فاجعه‌ای انسانی در غزه» را خواستار شد و در کلیسای سنت پیتر دعای ویژه برای صلح خواند.

وی با بیان اینکه ۲۷ اکتبر (پنجم آبان) روز «روزه، دعا، توبه» است، از همه مسیحیان، پیروان ادیان دیگر و کسانی که به صلح جهانی اهمیت می‌دهند دعوت کرد تا به آن بپیوندند.

پیشتر پاپ فرانسیس ضمن درخواست برای ایجاد کریدور بشردوستانه در غزه، بر رعایت حقوق انسانی مردم فلسطین در این منطقه تاکید کرده بود.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین غافلگیر و شکست مفتضحانه‌ای را طی چند روز گذشته متحمل شده با اقدامی غیر انسانی تمام گذرگاه‌های غزه را بسته تا مقاومت فلسطین را ناگزیر به توقف عملیات دلاورانه «طوفان الاقصی» کند.

اشغالگران صهیونیست روز گذشته بیمارستان المعمدانی در غزه را بمباران کردند و در نتیجه این اقدام جنایتکارانه و بر اساس اعلام منابع خبری بیش از ۵۰۰ فلسطینی در این بیمارستان به شهادت رسیدند.

دولت‌های غربی از آغاز عملیات طوفان الاقصی، ضمن محکوم کردن نیروهای مقاومت، با رژیم صهیونیستی اعلام همبستگی کرده‌ و چشمان خود را به روی هزاران کشته و زخمی در نوار غزه بسته‌اند.

کد خبر 798810
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • فرشاد LU ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    1 6
    پاپ اگه بدونه که اگر بدست یه اسلامگرای افراطی بیفته چیکارش میکنن از این ... ... ...ها نمیگه
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    0 0
    پاپ برای صلح
  • مهندس نرم افزار IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    3 0
    من طرف فلسطینی را برگزیدم