در میانه اخبار محیط‌زیستی ایران، اخبار مربوط به محیط‌بانان از حساسیت بیشتری برخوردار است؛ شغلی که از نظر ظاهری برای بسیاری جذابیت دارد و برخی حتی تصور می‌کنند که همجواری محیط‌بانان با مواهب طبیعی دلیل بر راحتی و بدون دغدغه بودن شغل آنهاست، اما محیط‌بانی، در واقع کار در شرایط سخت است و نیازمند حمایت.

محیط بان

همشهری آنلاین: در میانه اخبار محیط‌زیستی ایران، اخبار مربوط به محیط‌بانان از حساسیت بیشتری برخوردار است؛ شغلی که از نظر ظاهری برای بسیاری جذابیت دارد و برخی حتی تصور می‌کنند که همجواری محیط‌بانان با مواهب طبیعی دلیل بر راحتی و بدون دغدغه بودن شغل آنهاست، اما محیط‌بانی، در واقع کار در شرایط سخت است و نیازمند حمایت.

محیط‌بانان مدافعان خط مقدم حفاظت از عرصه‌های طبیعی هر کشوری هستند که در این راه گاهی جان خود را به خطر می‌اندازند. خوشبختانه در سال‌های اخیر مردم بیشتر با این شغل و سختی‌هایش آشنا شده‌اند و در این زمینه دغدغه دارند. شاید به همین دلیل است که مسئولان محیط‌زیستی کشورمان از آنهایی که گیمر و بازی‌ساز هستند و بازی‌های رایانه‌ای را خلق می‌کنند، درخواست کرده‌اند که محیط‌بان هم در بازی‌های رایانه‌ای به‌عنوان یک شخصیت مطرح باشد، چون هم شخصیت محیط‌بان جذاب و هم در جامعه امروز ما شناخته‌شده است.

از آنجا که تعداد قابل توجهی از جوانان و نوجوانان و حتی میانسالان وقت زیادی را به بازی و سرگرمی به‌ویژه بازی‌های یارانه‌ای اختصاص می‌دهند، آموزش‌هایی در زمینه محیط‌زیست و مأموران اجرایی محیط‌زیست می‌تواند از این طریق به مردم منتقل شود، البته علاوه بر محیط‌بان، همه گونه‌های جانوری و حیات‌وحش هم می‌توانند به‌عنوان یک شخصیت و کاراکتر در بازی‌ها مورد استفاده قرار گیرند و آموزه‌ها را منتقل کنند.

به‌هرحال در روزگاری زندگی می‌کنیم که بازی‌ها رسانه‌های قوی و تأثیرگذاری هستند و همین قدرتشان باعث می‌شود که بسیاری از مسائل در بازی‌ها مطرح شوند تا تأثیرگذاری بیشتری داشته باشند. بازی‌ها می‌توانند آگاهی جمعی را در مورد مسائل مربوط به محیط‌زیست بیشتر کنند تا مردم در حل مشکلات با هم متحد شوند.
 

کد خبر 798409

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha