امشب تیم ملی فوتبال انگلیس برای صعود و ایتالیا برای فرار از سومین حذف تاریخی می‌جنگند.

انگلیس - ایتالیا

به گزارش همشهری‌آنلاین، امشب یک بازی حساس یا به‌عبارتی حساس‌ترین بازی فیفادی مهرماه در ومبلی برگزار می‌شود؛ جایی که ۲تیم فینالیست یورو ۲۰۲۰ به مصاف هم می‌روند. در آن فینال تیم ایتالیا در ضربات پنالتی بر انگلیس چیره شد و جام را برد. حالا روبرتو مانچینی دیگر سرمربی نیست و به‌جای او اسپالتی هدایت آتزوری را در دست گرفته است. بعد از آن بازی ۲تیم ۳بار دیگر با هم بازی کرده‌اند؛ ازجمله دیدار رفت همین رقابت‌های انتخابی یورو ۲۰۲۴که انگلیس در خاک ایتالیا ۲بر یک برنده شد و از ۲بازی در لیگ ملت‌های اروپا در فصل ۲۳-۲۰۲۲را هم ایتالیا یکی را یک بر صفر برد و دیگری بدون گل به پایان رسید.

تاکنون غیر از آلمان میزبان صعود این تیم‌ها به یورو۲۰۲۴قطعی شده است؛ پرتغال، فرانسه، بلژیک، اسکاتلند، اسپانیا و ترکیه. کرواسی با شکست ۲بر یک در زمین ولز صعود خود را در خطر می‌بیند چرا که حالا آنها با ولز۱۰امتیازی هستند. ترکیه از این گروه با ۱۶امتیاز صعود کرده است و پیروزی انگلیس در بازی امشب می‌تواند صعود این تیم را هم قطعی کند. ایتالیا با یک بازی کمتر نسبت به اوکراین با این تیم در امتیاز ۱۰برابر است. پس از ۲بار پیاپی ناکامی در راهیابی به جام‌جهانی، ایتالیایی‌ها تاب تحمل دوری از یک رویداد بزرگ دیگر را ندارند.

رقابت‌های یوروی آینده ممکن است یک مهمان ناخوانده هم داشته باشد و تیم درجه سوم آلبانی به این دوره راه یابد. آنها در گروه E که ساده‌ترین گروه ممکن است، در حال‌حاضر با ۴برد، یک تساوی و یک باخت صدرنشین هستند، بالاتر از چک، لهستان، مولداوی و جزایر فارو. غیر از آلبانی تیم‌های درجه سوم دیگری نظیر رژیم صهیونیستی، رومانی، اسلواکی، لوکزامبورگ، فنلاند، مجارستان، مونته‌نگرو، اتریش، ولز و یونان هم ممکن است در این رقابت‌ها که با حضور ۲۴تیم برگزار می‌شود، حاضر باشند. نروژ با هالند از اسپانیا شکست خورد تا برای صعود چشم به پلی‌آف داشته باشد.

فوتبال ایتالیا هر چند وقت یک‌بار درگیر یک رسوایی می‌شود و این‌بار نوبت رسوایی شرط‌بندی است. یک ایتالیایی که در خبرنگاربودن او تردیدهایی وجود دارد، ادعا کرده که پای جمعی از بازیکنان فوتبال در این شرط‌بندی گیر است. فاجولی، تونالی و زانیولو هرگز خود را به کازینوهای آنلاین یا پوکر محدود نمی‌کردند، آنها هر کدام یک میلیون یورو در بازی‌های سری‌آ و لیگ قهرمانان، حتی در بازی تیم‌های خود شرط‌بندی کرده‌اند. نام نیکولا زالوسکی هم ازجمله کسانی است که در جنجال شرط‌بندی‌ها در فوتبال ایتالیا آمده است. زبیگنیف بونیک، نایب‌رئیس فیفا اما نظر دیگری دارد: «با ایجنت زالوسکی صحبت کردم. او می‌گوید موکلش ارتباطی با این داستان ندارد. فابریتزیو کرونا که این اخبار را پخش کرده روزنامه‌نگار نیست بلکه کسی است که با اتهام ۱۳سال زندان به‌خاطر جرم‌های مختلف ازجمله اخاذی روبه‌رو شده است. نمی‌گویم حرف‌های او قطعا درست نیست اما این موضوع می‌تواند به طرق دیگری هم دنبال شود.»

انگلیس از ۷دیدار اخیر خود با ایتالیا فقط یک برد کسب کرده است.

ایتالیا در ۱۲بازی اخیر خود در تمامی رقابت‌ها مقابل انگلیس فقط ۲بار بیش از یک گل دریافت کرده است.

ایتالیا از سال ۲۰۰۶تاکنون در بازی‌های خارج از خانه در مرحله مقدماتی قاره شکست نخورده است.

انگلیس در بازی‌های مقدماتی یورو در خانه ۱۲بار پیروز شده.

انگلیس در ۱۰بازی اخیر خود در مقدماتی یورو که در زمین خود بازی کرده، ۱۰بار موفق شده دروازه‌اش را بسته نگه دارد.

کد خبر 798143
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha