نمایشگاه جهانی GITEX GLOBAL هر سال نوآورترین شرکت‌های جهان و خلاق‌ترین ذهن‌ها را برای ارتقای کسب‌وکار، اقتصاد، جامعه و فرهنگ گرد هم می‌آورد. انتظار می‌رود نسخه ۲۰۲۳ این نمایشگاه عظیم تحت‌تأثیر فناوری‌های ‌زاده هوش مصنوعی مولد و رقابت حماسی کشورها برای نشان دادن برتری خود در این فناوری مدرن باشد.

جیتکس

به گزارش همشهری آنلاین، این نمایشگاه از امروز تا ۲۸مهر با حضور بیش از ۶هزار شرکت از ۱۷۰ کشور دنیا در دبی برپا می‌شود.

جیتکس ۲۰۲۳ روی ۱۰رویداد در ۷ نمایشگاه جانبی متمرکز است. نمایشگاه‌های جانبی شامل هوش مصنوعی همه‌چیز، تأثیر جیتکس، آینده شهرسازی، GLOBAL DevSlam، Superbridge Summit Dubai، در مرکز تجارت جهانی دبی است. همچنین نمایشگاه‌های جانبی ستاره شمالی اکسپند و نمایشگاه‌های فوریت فینتک، اجلاس آینده بلاک چین و مارکتینگ مانیا در قسمت جدیدی به نام بندر دبی برگزار می‌شوند. در این رویداد بزرگ فناوری، شرکت‌های شناخته‌شده‌ای چون سیسکو، های‌سنس، نوکیا، مایکروسافت، سلزفورس، اوراکل، گوگل‌کلاد، آی‌بی‌ام، اینویدیا، علی‌باباکلاد و اس‌اندپی گلوبال حضور خواهند داشت.

۳۶دانش‌بنیان ایرانی در جیتکس ۲۰۲۳

شرکت‌های فناوری ایرانی از سال ۲۰۱۵ در نمایشگاه جیتکس حضور داشته‌اند. امسال نیز کشورمان مانند سال گذشته در این نمایشگاه عظیم دارای پاوین اختصاصی است. پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در نمایشگاه آینده شهرسازی با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی برپا می‌شود و میزبان ۱۶شرکت دانش‌بنیان خواهد بود که توانمندی‌ها و دستاوردهای خود را در حوزه فناوری اطلاعات به حاضران نمایش می‌دهد. دومین پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی نیز در نمایشگاه نورث استار اکسپند (Expand North Star) مستقر است. در این نمایشگاه ۲۰ شرکت دانش‌بنیان حاضر هستند.

مغزهای متفکر

گردهمایی فناوران جهان در جیتکس ۲۰۲۳ | ایران چند غرفه دارد؟

جیتکس با سابقه‌ای ۴۲ساله هر سال به میزبانی اتاق اقتصاد دیجیتال دبی در مهرماه برگزار می‌شود. منطقه برگزاری جیتکس به نام بندر Expand North Star یک مکان کاملاً جدید است که فرصت‌های بی‌حد و حصری را برای بنیانگذاران، سرمایه‌گذاران و نوآوران شرکت‌های بزرگ جهان ایجاد می‌کند.

سال گذشته، عظیم‌ترین نسخه نمایشگاه جهانی جیتکس در دبی برگزار شد و شرکت‌ها برای کاوش و آزمایش در آینده غیرمتمرکز اینترنت و اقتصاد دیجیتال جهانی پایدار در این نمایشگاه عرض اندام کرده اند. ۵۲درصد از غرفه داران سال گذشته، ازجمله شرکت‌های فناوری جهانی AMD، Tencent و ByteDance برای نخستین بار در جیتکس حاضر شدند. آنها این نمایشگاه را برای استراتژی‌های دسترسی به بازار خود انتخاب کرده اند و استارت‌آپ‌ها برنامه‌های کاربردی شگفت انگیزی در متاورس، هوش مصنوعی، وب ۳.۰، بلاک چین، ۶G، رایانش ابری، فین‌تک و داده‌های بزرگی را ارائه کرده اند.

بیشتر بخوانید: 

محل تلاقی یونیکورن‌ها

نسخه ۲۰۲۲جیتکس در واقع بزرگ‌ترین محل تلاقی یونیکورن‌های دنیای فناوری بود. یونیکورن‌های ۱۵کشور، برای هم‌افزایی، همکاری‌ها و فرصت‌های جدید و گسترش در یکی از مناطق و بازارهای جهان که سریع‌ترین رشد را داشته است، گرد هم آمدند. نسخه GITEX GLOBAL ۲۰۲۲ آنقدر موفق عمل کرده و با رکوردشکنی در همه زمینه‌ها، جهشی بزرگ نسبت به نسخه‌های قبلی داشته که نشان‌دهنده جایگاه واقع جهانی این رویداد است.

به این ترتیب، دبی به‌عنوان یک مرکز فناوری فوق العاده و با هدف هدایت نوآوری‌ها و اختلالات فناوری در آینده، به‌عنوان بهترین نمایشگاه بزرگ جهان در بین تمام نمایشگاه‌ها شناخته شد. جیتکس با بزرگ‌ترین و فراگیرترین تجربه متاورس سال در بخش‌های مختلف، از موسیقی، مد، ورزش، سبک زندگی و تجارت، جهان را شگفت‌زده کرده است.

کد خبر 797624

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha