نخست وزیر پیشین قطر در واکنش به جنگ میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی خواستار برقراری صلح شد و گفت، تنها راه حل صلح است، صلحی که مبنی بر مشروعیت بین‌المللی باشد نه آنگونه که رژیم صهیونیستی یا فلسطین می خواهد.

حمد بن جاسم آل ثانی

به گزارش همشهری آنلاین، به نقل از روسیا الیوم، حمد بن جاسم، نخست وزیر پیشین قطر در توییتی نوشت: «در همه اینها منطق کجاست؟ عدالت راه حل است، صلح راه حل است. صلح راه حل این معضل دیرینه است و ممکن است وضعیت در آینده از آنچه اکنون می‌بینیم بدتر شود.»

وی افزود: «عجب منطق و مواضع عجیبی که توسط بسیاری از کشورها و شخصیتهای دنیا ترویج می‌شود که مورد قبول عقل منصف نیست. وقتی اسرائیل صدها شهرک در زمین‌های فلسطینی‌ها می‌سازد و هر روز به تحقیر آنها ادامه می‌دهد، هیچکس در این مورد صحبت نمی‌کند. وقتی به کشتار و نابودی آنها ادامه می‌دهند، همانطور که اکنون در غزه اتفاق می‌افتد، هیچ کس صحبت نمی‌کند. بخش بیشتر جهان ساکت است و شاید تهدید مقامات اسرائیلی برای انداختن فلسطینی‌ها به دریا را درک نمی‌کنند.»

بن جاسم تاکید کرد: همه قربانیان برابرند، همه کودکان و زنان برابرند، بیگناهان هر دو طرف بهای اشتباهات و گستاخی سیاستمداران را می‌پردازند که حقیقت، منطق و عدالت را انکار می‌کنند.

کد خبر 797556
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha