اعضای شورای شهر تهران در جریان رسیدگی به طرحی در مورد نمایشگاه بین‌المللی با ممنوعیت تبلیغات این نمایشگاه در سطح شهر موافقت کردند و چمران نیز در این رابطه گفت: برای اجرایی شدن حتی فکر ایجاد زنجیره انسانی در مقابل نمایشگاه را کرده‌ایم.

جلسه شورای شهر تهران با حضور شهردار

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین،‌ طرح یک فوریتی رسیدگی به وضعیت نمایشگاه بین‌المللی در دستور کار امروز- یکشنبه، ۲۳ مهر- شورای شهر قرار گرفت. مهدی چمران رئیس شورای شهر در رابطه با این موضوع توضیح داد: برای آنکه  مصوبات شورای شهر در مورد نمایشگاه سئول پیگیری شود، پیشنهاد شده است که سازمان زیباسازی هیچ تبلیغی در مورد نمایشگاه سئول نداشته باشد و شهرداری هم حق ندارد که در نمایشگاه سئول غرفه‌ای برپا کند. برای شرکت‌ها و سازمان‌ها که در نمایشگاه آفتاب حضور داشته باشند نیز باید زیباسازی تخفیف ۵۰ درصدی در نظر بگیرد.

او افزود: پنجشنبه در نمایشگاه آفتاب یک نمایشگاه پزشکی برگزار شد و من به آنجا رفتم. افراد حاضر در نمایشگاه از شرایط راضی بودند و من از آنها خواستم که این رضایت را بنویسند و امضا کنند. نباید فراموش کنیم که نمایشگاه بین‌المللی حق مردم را پایمال می‌کند.

تشکری هاشمی در رابطه با این موضوع تذکر داد و گفت: ما اختیار قانونی داریم که از صنایع مزاحم جلوگیری کنیم، صنعت نمایشگاه نیز یک صنعت مزاحم است، بر همین اساس ما می‌توانیم از فعالیتش جلوگیری کنیم.

به اجرا گذاشتن حکم ماده ۱۰۰ در مورد نمایشگاه بین‌المللی

چمران در ادامه ضمن تأیید صحبت‌های تشکری هاشمی، گفت: نمایشگاه ماده ۱۰۰ دارد و ما آن را به اجرا می‌گذاریم. آقای زاکانی با وزیر صنعت هم صحبت کرده‌اند، متاسفانه قرار است چند روز دیگر نمایشگاه اتومبیل گذاشته شود،‌در این صورت که وانفسا می‌شود چرا که دفعه قبل که نمایشگاه اتومبیل بود،‌مردم مجبور شدند تا ماشین‌ها را در خیابان پارک کنند و پیاده به خانه بروند.

در ادامه جلسه،‌ علی اصغر قائمی با طرح پیشنهاد یک فوریت،‌ توضیح داد: اولین باری که شورای شهر در مورد نمایشگاه ورود کرد، ۲۳ سال پیش بود که قرار بود شهرداری طرحی بیاورد،‌ دومین بار ۹ تیر ۸۳ بود که طرح شهرداری برای جلوگیری از برگزاری نمایشگاه تصویب شد. یعنی از سال ۸۳ تا به امروز این مصوبه اجرا نشده است، ۳۰ اذر ۱۴۰۰ نیز طرح الزام جا به جایی را مطرح کردیم.

او با اشاره به مکاتبه دادستانی و سازمان بازرسی کل کشور در رابطه با نمایشگاه بین المللی گفت: با وجود مکاتبات رئیس شورای شهر،‌این قصه پر غصه ادامه دارد.

چمران نیز در ادامه به شیوه‌های مختلف برای جلوگیری از فعالیت نمایشگاه بین المللی اشاره کرد: چه صحبت کردن با آقای وزیر یا خالی کردن زباله روبروی نمایشگاه باشد،‌ ما موضوع را پیگیری می‌کنیم،‌حتی ما فکر ایجاد زنجیره انسانی هم کرده‌ایم که جلوی نمایشگاه بخوابیم.

ناصر امانی نیز در این رابطه گفت: شورای با این طریق می‌تواند اعمال اراده و خواست مردم را عملیاتی کند، دوستان و مدیران عالی شهرداری از امروز به بعد در هیچ نمایشگاهی که در سئول برگزار می‌شود، شرکت نکنند تا به مردم بگوییم که با آنها همراهیم.

بدهی میلیاردی نمایشگاه به شهرداری

محمد آقامیری با اشاره به این که نمایشگاه بیش از ۳۲ هزار میلیارد بدهی به شهرداری تهران دارد، گفت: اگر اجازه می دهید قبض را در اختیار رسانه‌ها بگذاریم.

مهدی آخوندی با اشاره به موضوعات مطرح شده،‌درخواست داشت که این طرح به صورت دو فوریتی تصویب شود، عباسی در مخالفت با این پیشنهاد گفت: روند یک فوریت معقول است و این موضوع چه فوریتی دارد که اگر امروز به فردا بیفتد،‌ خسارت‌های جبران ناپذیر به شهر وارد می‌شود. به نظرم این متن را به شکل یک فوریت رسیدگی کنیم تا روند منطقی باشد.

در نهایت با موافقت اعضای شورای شهر، این موضوع در قالب دو فوریت تصویب شد،‌ چمران در این رابطه توضیح داد: شهرداری موظف است که مصوبات قبلی شورای شهر را مجدانه پیگیری کند. با توجه به اهمیت موضوع، طرح در قالب دو فوریت لازم است. بر این اساس فضاهای تبلیغاتی زیباسازی در اختیار نمایشگاه قرار نخواهد گرفت و به وزارت ارشاد نیز باید اعلام شود؛ در ضمن شهرداری تهران در هیچ رویدادی غرفه در نمایشگاه نباید داشته باشد.

کد خبر 797418
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha