آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران و نخست وزیر عراق درباره رفع محاصره غزه، ایجاد گذرگاه های امن برای غیرنظامیان فلسطینی و اجازه عبور کمک های بشردوستانه به غزه گفت و گو کردند.

رییسی و السودانی

به گزارش همشهری آنلاین، دفتر رسانه ای نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای نوشت: در این تماس تلفنی که امروز برقرار شد، «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق و آیت الله «سیدابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران درباره تحولات و اوضاع در سرزمین های اشغالی فلسطین گفت و گو کردند.

بر اساس این گزارش، در این تماس تلفنی که از سوی «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق انجام شد، آخرین تحولات رخ داده در عرصه های منطقه ای و بین المللی و وخامت اوضاع انسانی در نوار غزه که بر اثر حملات و تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین ایجاد شده است، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دو طرف در این تماس تلفنی بر اهمیت تحرکات جامعه بین‌المللی به منظور مقابله با حملات شدید اشغالگران صهیونیست که غیرنظامیان در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را هدف قرار می‌دهد و رفع محاصره ظالمانه شهر غزه و ایجاد گذرگاه‌های امن برای غیرنظامیان و عبور کمک‌های فوری بشردوستانه به فلسطینی ها تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، بنا بر آخرین اعلام وزارت بهداشت فلسطین از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در شنبه گذشته (۱۵ مهرماه) تاکنون در اثر بمباران های رژیم صهیونیستی دو هزار و ۲۱۵ غیرنظامی فلسطینی که بیشتر آنها کودک و زن هستند، به شهادت رسیده اند.

رژیم جعلی صهیونیستی که تاکنون تلاش هایش برای توقف عملیات مقاومت در سرزمین های اشغالی به جایی نرسیده و سران این رژیم هنوز در شوک شکست بی نظیر مقاومت فلسطین به سر می برند، همچنان غیرنظامیان فلسطینی را هدف قرار می دهند و به دنبال کوچ اجباری فلسطینیان با تبدیل کردن غزه به زمین سوخته می گردند.

کد خبر 797188

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    0 1
    فلسطین نیاز به سلاح ومهمات و مردان جنگی دارد نه پماد و چسب زخم ... اسرائیل همه کشورهای اسلامی را اشغال خواهد کرد اگر نابود نشود.
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    0 0
    تنها راه پیروزی بر اسرائیل حمله متفق دول اسلامی وملت اسلام و ارتش و نیروهای مردمی خود جوش کشورهای اسلامی بر خانه عنکبوت است واز نفس انداختن اسرائیل با جنگی طولانی مدت ونفس گیر ومستمر ، نقطه ضعف اسرائیل زود از نفس افتادنش است چون اسرائیل نیروی نظامی کمی به لحاظ تعداد دارد و نفس برای جنگ طولانی ندارد و پیچ ومهره های ارتشش هم باز شده و متلاشی وغیر متحد است درجه داران وسربازان ارتش اسرائیل مثل زمان شاه خائن از مافوقشان وارتش تمکین وفرمانبرداری نمی کنند ومحل خدمتشان را ترک کرده اند‌ اسرائیل دارد به مردم سلاح می دهد تا از خودشان دفاع کنند این یعنی اسرائیل ارتش ندارد، با طولانی شدن جنگ اسرائیل از نفس می افتد و بعد شکار کردنش راحت می شود. جنگ را باید طولانی ومستمر کرد تا اسرائیل از نفس بیوفتد. با طولانی شدن جنگ و استمرار جنگ اسرائیل از نفس می افتد. با جنگهای مقطعی ۶ روزه و۲۲ روزه و ۳۳ روزه اسرائیل از بین نمی رود جنگ را باید طولانی ومستمر کرد حداقل ۶ ماه تا یکسال به صورت مستمر دول اسلامی و نیروهای مردمی خود جوش واتش به اختیار مردمی جهان اسلام وجبهه مقاومت مستمر با اسرائیل بجنگند
  • بهلو IR ۰۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    0 1
    البته وساطت اصلاح طلبان این سرمایههای اسراعیل درایران هم .برای اتش بس موثراست