رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گفت: درخصوص وضعیت روانی جامعه و ارائه خدمات روانشناسی به مردم به ۲۰ وزیر نامه نوشته‌ایم.

سرنوشت زن - افسردگی - زن

به گزارش همشهری آنلاین، علی فتحی آشتیانی رئیس سازمان روانشناسی و مشاوره درباره وضعیت روان جامعه ایرانی گفت: در ایران افرادی که مشکلات جدی روانی دارند و تحت عنوان اختلالات سایکوتیک هستند (مثل اسکیزو فرنی) شیو ع کمتری دارند؛ مثلا یک تا ۲ درصد جامعه را تشکیل می‌دهند و این افراد مشکلات جدی دارند و مخاطب روانپزشکان هستند.

رئیس سازمان روانشناسی و مشاوره گفت: اما افرادی که به ما رواشناسان مراجعه می‌کنند، ۲۰ تا ۳۰ درصد هستند که طیف وسیعی از مشکلات روانشناختی دارند؛ با تمرکز بیشتر روی افسردگی و در کنار آن اضطراب.

آشتیانی در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌ای برای ساماندهی وضعیت روانی جامعه دارید، بیان داشت: مهم‌ترین برنامه، بیمه خدمات روانشناسی است چون درصد قابل توجهی از جامعه به علت بالا بودن تعرفه روانشناسی فرصت استفاده از خدمات را ندارند. باید به کمک رسانه‌ها بحث بیمه را جا بیندازیم تا همه افراد بتوانند از این خدمات استفاده کنند.

وی درباره همکاری این سازمان با آموزش و پرورش ابراز کرد: بله، همکاری با آموزش و پروش جزو برنامه‌های ماست و مقدمات را فراهم کردیم. البته برای ملاقات حضوری به ۲۰ وزیر نامه نوشتیم ـ از جمله وزیر آموزش و پرورش ـ که بتوانیم به دوره پیش دبستانی تا معلمان خدمات روانشناسی ارائه بدهیم.

کد خبر 796989
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • لطیف IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    0 0
    ده درصد از درآمد هر ایرانی خوبه؟ دانش آموزان هم از پول تو جیبی پرداخت می کنند. بعلاوه شما هم مانند پزشکان سکه هم بگیرید