وزیر خارجه اردن نسبت به کوچاندن مردم غزه به مصر هشدار داده ‌وگفت تمام کشورهای عربی با این مساله مقابله خواهند کرد.

ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن

به گزارش همشهری آنلاین، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن در اظهاراتی گفت که مردم غزه از جمله زنان، کودکان و سالمندان مستحق تحرکات فوری جامعه بین‌المللی در راستای حمایت از آن‌ها و فراهم کردن نیازهای غذایی، دارویی وانسانی در پی حملات رژیم صهیونیستی هستند.

وی تاکید کرد که محرومیت مردم غزه از نیازهای اساسی زندگی نقض آشکار قوانین بین‌المللی و انسانی به ویژه معاهده چهارم ژنو و تمام اصول و ارزش‌های انسانی است.

الصفدی افزود: سازمان آنروا امکانات لازم برای انجام وظایف و مسئولیت‌های خود را در اختیار ندارد و جامعه بین‌المللی باید نیازها و حمایت‌های فوری را فراهم کند.

وزیر خارجه اردن تاکید کرد که حمایت از غیرنظامیان دو طرف و محکوم کردن کشتار آن‌ها و مخالفت با سیاست گرسنه کردن و محرومیت از ساده‌ترین نیازهای زندگی، باید به یک موضع جامع بین‌المللی تبدیل شود ومیان هیچ جنسیت و هویتی تفاوت قائل نباشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد که مخالفت با جنگ و خشونت علیه غیرنظامیان موضع ثابت اردن است و ما همواره برای ایجاد صلح وثبات و به کارگیری زبان گفت‌وگو تلاش می‌کنیم.

الصفدی همچنین نسبت به هرگونه تلاش برای کوچاندن فلسطینی‌ها از نوار غزه به مصر و صادر کردن بحران به کشورهای همجوار هشدار داد.

وزیر خارجه اردن تاکید کرد که تمام کشورهای عربی در نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب که روز چهارشنبه برگزار شد، اعلام کردند که با کوچاندن فلسطینی‌ها از سرزمین‌شان مقابله خواهند کرد.

حمله هوایی رژیم اسرائیل به غزه خرابی‌های زیادی را به همراه داشته و تخریب ساختمان‌ها بسیار بالاست؛ تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار نفر از ساکنان غزه در داخل این منطقه آواره شده یا به اردوگاه‌های سازمان ملل پناهنده شده‌اند.

کد خبر 796643
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
    0 0
    رژیم پادشاهی اردن تقریبا هیچ است مقابل دفاع از مظلوم