سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶
۰ نفر

زمین‌خواری، تغییر کاربری یا هرچه که نامگذاری شود، واقعیت این است که بخش مهمی از اراضی ملی که از قضا در نقاط خوش آب و هوای کشورند، یکی یکی زیر بتن و آجر ویلاها درحال دفن‌شدن هستند.

زمین خواری

همشهری آنلاین: زمین‌خواری، تغییر کاربری یا هرچه که نامگذاری شود، واقعیت این است که بخش مهمی از اراضی ملی که از قضا در نقاط خوش آب و هوای کشورند، یکی یکی زیر بتن و آجر ویلاها درحال دفن‌شدن هستند. اطراف تهران، شمال یا غرب کشور، فرقی ندارد؛ حالا دیگر باغ‌ها خالی از گیلاس، سیب و گردو شده و گاهی درختان تزیینی از دیوار یکی از ویلاها به بیرون سرک می‌کشد. خبری از زمین‌های کشاورزی و باغداری نیست و رودخانه‌ها و تپه‌ها پشت ساختمان‌های قد و نیم‌قد پنهان شده‌اند. کشاورزان قدیمی در دفاتر معاملات املاک خود نشسته‌اند و زمین‌های خود را می‌فروشند. باغداران مغازه‌های فروش مصالح ساختمانی باز کرده‌اند و دیگر خبری از زندگی روستایی و بکر گذشته نیست؛ ویلاها نه فقط توی باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی که حالا در دل کوه‌ها، کنار رودخانه‌ها و توی ساحل‌ها هم ساخته می‌شوند و پدیده‌های کوه‌خواری و دریاخواری و... را هم به‌وجود آورده‌اند.

در چنین شرایطی سازمان‌های مربوطه به‌تنهایی نمی‌توانند جلوی حجم عظیمی از تخلفات را بگیرند و طبیعی است که مشارکت مردم می‌تواند در این زمینه تا حد زیادی راهگشا باشد. به همین دلیل هم سازمان ملی زمین و مسکن برای گزارش‌های مردمی تعرض به زمین‌های دولتی اقدام به راه‌اندازی سامانه پیامکی کرده و از مردم خواسته که برای کمک به دولت در جلوگیری از هرگونه تعرض به اراضی دولتی و زمین‌خواری در کشور، اگر با موارد مشکوک تعرض و یا تصرف اراضی دولتی مواجه شدند، با ارسال پیامک به سامانه ۳۰۰۰۴۱۷۳۵، این موارد را گزارش داده و همیار نیروهای یگان حفاظت و دولت در مبارزه با زمین‌خواری باشند و به آن سرعت بدهند.
 

کد خبر 795830

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha