ساخت و سازها در منطقه ۲۲ تهران و ایجاد شهرک‌های جدید در آن باعث شده که برخی از معابر آن همچنان آسفالت نشده باشند، معضلی که به چشم ساکنان منطقه پررنگ آمده و از شهرداری می‌خواهند زودتر آن را حل کند.

آسفالت

همشهری آنلاین-نصیبه سجادی:فراهم نشدن زیرساخت‌های شهری، به‌ویژه آسفالت معابر را اهالی  شهرک‌های تازه تاسیس منطقه ۲۲، چیتگر، مرواریدشهر و ... با معتمدان خود هم در میان گذاشته‌اند و خواهان نگاه ویژه مسئولان به این بخش شهر و رفع سریع مشکلات آن هستند. ساکنان این منطقه برخوردار با محله‌های محروم دراین باره چنین می‌گویند: برج‌هایی که میانگین ارتفاع آنها بین ۱۰ تا ۴۲ طبقه است در طول دو دهه اخیر به سرعت سر از خاک این محدوده بیرون آورده و همچنان نیز در حال ساخته شدن هستند بدون اینکه زیرساخت های شهری اعم از سرانه‌های خدماتی، آموزشی، درمانی، فرهنگی به اندازه ساخت و سازهایی که در آن انجام شده گسترش پیدا کند. 

پروژه‌های محله‌ای برای توسعه منطقه 

«مسعود نصرتی»  شهردار منطقه ۲۲ است. او اجرای پروژه‌های توسعه‌محله‌ای را در حل مشکلات این منطقه و افزایش بهبود کیفیت زندگی شهروندان بسیار ضروری می‌داند و می‌گوید: تمام تلاش مجموعه مدیریت شهری ارتقای کیفیت و کمیت خدمت‌رسانی به شهروندان و در نهایت افزایش رضایت‌مندی آنهاست و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد. او اجرای پروژه‌های محله‌ای را یکی از رویکردهای مهم در برنامه‌ریزی شهری عنوان می‌کند و اضافه می‌کند: چنانچه این پروژه‌ها به درستی اجرا شوند، زمینه‌ساز حل بسیاری از معضلات شهری است و بستر مناسب برای پیاده‌سازی صحیح سیاست‌های شهری در محله‌ها را فراهم می‌سازد. به گفته نصرتی درحال حاضر ۴۵ پروژه توسعه محله‌ای در قالب طرح من شهردارم و ۱۵ پروژه احداثی در منطقه ۲۲ وجود دارد که  پروژه‌های فعال در حال افزایش هستند تا به یک سرانجامی برسند.

افزایش سهم آسفالت ۲۲نشین‌ها

شهردار منطقه‌ به مشکل اصلی مردم که بارها در دیدارهای‌شان با مسئولان در میان می‌گذارند نیز اشاره می کند و می گوید: بیشترین حجم معابر خاکی آسفالت شده در بین مناطق‌۲۲ گانه شهرداری تهران، در منطقه‌۲۲ صورت گرفته است که نمونه آن شهرک الهیه غرب طی مدت ۵‌ماه چندین معبر آن، آسفالت شده است، درحالی‌که همین شهرک مسکونی در مدت ۵ سال گذشته تنها ۶‌معبر آن آسفالت شده بود.

نصرتی دو خبر خوش هم برای اهالی دارد و آن پخش ۴۰‌هزار تن آسفالت تا پایان سال‌جاری در معابر محله‌های غرب تهران است که به‌گفته او ۱۵‌هزار تن آن تاکنون محقق شده است. افزایش سهم آسفالت منطقه، خبر دوم است که به‌گفته شهردار با همکاری سازمان فنی و مهندسی شهرداری تهران اجرا خواهد شد.

شهردار منطقه ۲۲ افزود: ساماندهی معابر، اجرای عملیات آسفالت مکانیزه، عملیات مرمت و بازسازی، ساخت سرویس‌های بهداشتی، عملیات لکه‌گیری و مرمت آسفالت، ساماندهی و رفع خطر ساختمان‌های اداری و تجاری مربوط به منطقه، مرمت نهرها و جداول، پیاده‌روسازی و مناسب‌سازی مسیرهای دسترسی برای سهولت در تردد معلولان، عملیات بازسازی معابر بوستان‌ها و ... از جمله فعالیت‌های درنظر گرفته‌شده با هدف توسعه محلات در نواحی ۶ گانه  منطقه به شمار می‌روند.

کد خبر 794312
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha