معاون عمرانی شهرداری تهران جزییات بزرگراه شهید بروجردی و اقدامات انجام شده برای افتتاح فاز نخست این پروژه را تشریح کرد.

حق بين

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین؛معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: این پروژه دارای شرایط خاصی است و معارضین سختی را داشت که البته همین معارضین می‌توانست در دوره گذشته رفع شود تا بهره برداری از آن به ۱۳ سال نرسد.

او افزود: موضوع ترافیک با زندگی شهر نشینی اجین شده و جزو جدا نشدنی زندگی در تهران است. در مدیریت ششم با نگاه دیگر به موضوع زیرساخت های شهری، تقاطع ها و بزرگراه ها نگاه کردیم.

معاون عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: در دو دسته پروژه های عمرانی را دنبال کردیم؛ دسته اول بزرگ‌های کوچک مقیاس و اثرگذار بود و در بخش دیگر کلان پروژه های تهران است در دستورکار قرار گرفت و بزرگراه شهید بروجردی یکی از این پروژه‌هاست.

حق بین افزود: در غرب شهر محروم بودیم که بزرگراهی برای کاهش ترافیک داشته باشیم، این بزرگراه در فاز اول شامل ۳.۷ کیلومتر بوده و در تندروها ۳ لاین و در کندورها ۲ لاین عبور در نظر گرفته شده است. 

معاون عمرانی شهرداری تهران گفت: شورای شهر و کمیسیون حمل و نقل در کنار ما بودند، امیدواریم همکاری ها ادامه داشته باشد تا بتوانیم فاز دوم‌ را به بهره برداری برسانیم.

حق بین درباره احجام پروژه گفت: خاکبرداری ۱۱۱۰۰۰۰ مترمکعب، خاکریزی ۱۴۵۰۰۰ مترمکعب، ۱۴۴۰ حلقه شمع، ۹۳۰۰ تن آرماتوربندی، بتن ریزی ۱۲۰۰۰۰ مترمکعب، ۵۷۰۰۰ متر طول جدولکاری، ۶۰ هزار تن آسفالت ریزی و … در این پروژه صورت گرفته است.

همکاری خوب قرارگاه خاتم الانبیا با شهرداری تهران

همچنین سردار عابد فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا در مراسم بهره برداری از فاز نخست بزرگراه شهید بروجردی در رویداد امیدوافتخار، اگفت: قرارگاه خاتم الانبیا بازوی عمرانی دولت و شهرداری ها بوده و همواره تعامل خوبی با شهرداری تهران داشته است و پروژه های مهمی را دنبال کرده که شامل؛ پل طبقاتی صدر، خط .۹.۱۰ و ۷ متروی تهران، اجرای تقاطع غیر همسطح، پارکینگ نیایش، احداث تونل متوسلیان و … می‌شود.

سردار عابد افزود: اجرای پروژه شهید بروجردی یک قطره در برابر اقدامات قرارگاه است چراکه بیش از ۹۰۰ کیلومتر آزادراه در سراسر کشور ساخته ایم، این بزرگراه یکی از بزرگراه های ملی است و به دلیل معارضین ملکی عقب مانده بود و با پیگیری دوره جدید مدیریت شهری امروز شاهد بهره برداری از آن هستیم.

کد خبر 794258
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
    0 1
    والله ۳۷۰۰ متر طول یک خیابان هم نمیشه ، چه برسه به بزرگراه ! ؟ !