همشهری آنلاین: سفیر سوئیس در تهران گفت که کشورش آماده تسهیل‌سازی گفت‌وگو میان ایران و آمریکاست.

به گزارش ایسنا، لئو آگوستی، سفیر سوئیس در تهران در گفت‌وگو با پایگاه اینترنتی سوئیس اینفو، با این حال گفت که هرگونه نزدیکی میان تهران و واشنگتن به زمان نیاز دارد.

وی همچنین معتقد است گفتگو با مقامات ایران بهترین روش برای تغییرات است.

آگوستی در پاسخ به سوالی درباره گام‌های اخیر دو طرف به سوی مذاکرات طی ماه‌های اخیر گفت: دو کشور دیدگاه‌های مثبت محتاطانه‌ای را به سوی یکدیگر داشته‌اند. در نخستین گام دو طرف تغییر ادبیات داده‌اند و از سوی دیگر تماس‌های غیررسمی را مجاز دانستند. اگر ما نشانه‌های مختلف را از جانب دو طرف بشنویم این امر پس از 30 سال قطعی رابطه چیز طبیعی است؛ هرگونه نزدیکی به زمان نیاز دارد.

وی همچنین درباره نقش سوئیس در گفت‌وگو میان دو کشور گفت: سوئیس حافظ منافع آمریکا در ایران طی 30 سال بوده است این نقش دارای دو جنبه است، ارائه خدمات کنسولی به شهروندان آمریکایی مقیم ایران و از سوی دیگر تضمین کانال ارتباطی مطمئن میان دو کشور. اگر دو طرف حاضر باشند، ما آماده تسهیل گفتگوهای بیشتر هستیم.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا سوئیس همچنان در زمینه هسته‌ای و پیشنهادی که در گذشته برای حل این مساله ارائه کرده است، فعال می‌باشد؟ با اشاره به گفتگوهای ژوئیه گذشته در ژنو گفت: زمانی که شکل مذاکرات در آینده روشن‌تر شود سوئیس می‌تواند در این زمینه همکاری کند و طرفین می‌توانند از آن استقبال کنند.

کد خبر 79394

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز