شرکت‌های فناوری چینی با استفاده از موقعیت بازی‌های آسیایی در هانگژو، با ارائه جدیدترین دستاوردها به دنبال مشتری‌های جدید هستند.

فناوری هانگژو

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از ساوت چاینا مورنینگ پست، بازی‌های آسیایی در هانگژو فضایی را برای شرکت‌های بزرگ فناوری محلی و استارت‌آپ‌ها فراهم کرده تا جدیدترین ابزارها و خدمات خود را به نمایش بگذارند و به دنبال مشتری‌های تازه بگردند. 

در مرکز تجربه فناوری هوشمند دهکده بازی‌های آسیایی در هانگژو، سه سگ روباتی که پشت سر هم قرار گرفته‌اند از بازدیدکنندگان استقبال می‌کنند و با آهنگ «The Love We Share» می‌رقصند. سگ‌های روباتیک که توسط استارت‌آپ خانگی دیپ روبوتیکس (Deep Robotics) ساخته شده‌اند، از جمله مجموعه‌ای از نوآوری‌هایی هستند که شهر میزبان، مرکز استان ژجیانگ در شرق چین، برای نمایش فناوری‌های جدید خود انتخاب کرده است.

در مراسم افتتاحیه بازی‌ها در استادیوم مرکز ورزشی المپیک هانگژو، فناوری دیجیتال نوآورانه‌ای بر اساس واقعیت مجازی و هوش مصنوعی نمایش گذاشته شد که به دلیل شباهتش به گل‌های نیلوفری که هر تابستان در دریاچه غربی شهر شکوفا می‌شوند، بیگ لوتوس نامیده می‌شود. از جمله نمایش‌ها، اجرای آتش‌بازی است که فقط در گوشی‌های هوشمند، کامپیوتر و تلویزیون قابل مشاهده است. 

این رویداد که در ۲۳ سپتامبر افتتاح شد و ۸ اکتبر به پایان می‌رسد، برای شرکت های فناوری محلی فرصتی طلایی است که بتوانند خود را نشان دهند. علی‌بابا کلاود (Alibaba Cloud)، واحدی تحت مالکیت هلدینگ گروه علی‌بابا، مالک ساوت چاینا مورنینگ پست، «ادغام‌کننده رسمی فناوری اطلاعات و ارائه‌دهنده خدمات ابری» بازی‌های امسال است. علی‌بابا کلاود در طول بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن، به پخش‌کنندگان این امکان را داد تا رویداد را به صورت زنده برای میلیاردها بیننده در سراسر جهان پخش کنند.

علی‌پی (Alipay)، سرویس پرداخت دیجیتال گروه انت وابسته به بخش فین‌تک علی‌بابا، عملکردهای مختلفی را در برنامه خود بهبود داده است تا سفر خارجی‌ها را آسان‌تر کند. همچنین برای هر تراکنش با استفاده از بانک‌های بین‌المللی منتخب، تا سقف ۱۰۰ یوان (۱۳.۶ دلار آمریکا) تخفیف ارائه می‌کند. 

 از ماه آوریل، آخرین مدل‌های سگ‌های روبوتیک دیپ روبوتیکس، وظیفه انجام بازرسی‌های روزانه در پست‌های زیرزمینی برق را بر عهده دارند. آن‌ها می‌توانند کارهای خطرناک، تکراری و خسته‌کننده را به جای انسان‌ها انجام دهند. 

دستگاه‌های «Consumer-facing» نیز در بازی‌ها حضور دارند. یک دستگاه فروش غذای جعبه‌ای سبز رنگ که می‌تواند ظرف دو دقیقه غذاها را با مواد از قبل پخته شده درست کند. کارکنان رویداد از این دستگاه استقبال گرمی داشتند. در مجموع ۱۳ دستگاه از این دست در مکان‌های مختلف مستقر شده‌اند که هر روز حدود ۳۰۰ غذای گرم سرو می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

در بخشی دیگر از این رویداد، یک «دستگاه عطر هوشمند هوش مصنوعی» رایحه داروهای گیاهی سنتی چینی را منتشر می‌کند که گمان می‌رود اثرات درمانی دارد. این دستگاه توسط «ScentRealm» که توسط یکی از کارمندان سابق علی‌بابا تاسیس شده، با تمرکز بر استفاده از فناوری دیجیتال برای بازسازی بوی مواد مختلف، از غذا و نوشیدنی گرفته تا عطر و مناظر طبیعی، ساخته شده است. شرکت «ScentRealm» قصد دارد پس از پایان بازی‌ها در اواخر ماه جاری، دستگاه عطرهای گیاهی خود را به طور رسمی عرضه کند.

کد خبر 793220
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha