در قرن بیست و یک شاهد ورود چندین محصول آنالوگ انسولین و اصلاح رژیم‌های انسولین و شروع زودتر درمان با انسولین مکمل (عمدتا با استفاده از انسولین های پایه) در دیابت نوع ۲ بوده است. با وجود این، بسیاری از بیماران دیابتی تحت درمان با انسولین در کنترل ضعیف قند خون باقی می مانند.

انسولين هاي نسل جديد
مزایای انسولین‌های نسل جدید ایرانی؛ تحت پوشش قرار گرفتن بیمه و صرفه اقتصادی بیشتر
دکتر سید محسن خوش‌نیت نیکو 

همشهری آنلاین - یکتا فراهانی: شیوع بالای هیپوگلیسمی شرایطی است که در آن سطح قند خون؛ گلوکز پایین‌تر از حد طبیعی است. گلوکز منبع اصلی انرژی بدن است. علائم افزایش قند خون هشداری برای پیشگیری و درمان بیماری قند خون است و باید آن را جدی گرفت. پیامد انسولین، منجر به توسعه نسل جدید انسولین های پایه طولانی اثر برای دستیابی به یک پروفایل عملکرد پایدارتر و طولانی‌تر شده است و تنوع و خطر هیپوگلیسمی را کاهش می دهد.

صرفه اقتصادی بیشتر با  تزریق یک بار در روز انسولین های نسل جدید

دکتر سید محسن خوش‌نیت نیکو ، فوق تخصص  غدد و متابولیسم درباره انسولین‌های نسل جدید می‌گوید: انسولین‌های نسل جدید که به‌زودی در ایران تولید می‌شوند نسبت به انسولین های قدیمی مزایایی دارند. ازجمله مهم‌ترین مزایای انسولین‌های نسل جدید آن است که در روز یک‌بار تزریق می‌شوند و در موارد خیلی کمی نیاز به  تزریق دوباره خواهد داشت. در صورتی که انسولین نسل قدیم باید چندبار در روز و در یک ساعت خاص تزریق شود. همچنین ترکیب دو داروی اثرگذار در یک محصول، امکان تجویز یک‌بار در روز این دارو را فراهم کرده که نسبت به مصرف جداگانه اجزا، برای بیمار به همراه دارد.

۴۰ ساعت ماندگاری اثر انسولین های نسل جدید

به گفته این فوق تخصص غدد و متابولیسم، انسولین نسل جدید شامل  ۷۰ درصد انسولین بسیار طولانی اثر (که  اثر آن حدود ۴۰  ساعت در بدن ماندگاری دارد) و  ۳۰  درصد انسولین‌ سریع‌الاثر هستند که وجود همین ترکیب سبب می‌شود فرد مبتلا به دیابت کنترل همزمان قند ناشتا و بعد از غذا را با حداقل افت قند خون تجربه کند و در عین حال نوسانات قند خون کمتری داشته باشد.

مزایای انسولین‌های نسل جدید ایرانی؛ تحت پوشش قرار گرفتن بیمه و صرفه اقتصادی بیشتر

 امکان استفاده از  انسولین‌های نسل جدید در ساعات مختلف شبانه روز 

این فوق‌تخصص غدد و متابولیسم عنوان کرد از دیگر مزایای انسولین‌های  نسل جدید آن است که می‌توان در ساعات مختلف روز از آنها استفاده کرد. به‌طور مثال، اگر فرد در وعده ناهار غذای پرکالری مصرف کند  می‌تواند انسولین را ظهر استفاده  کند یا  اگر شب غذای پرکالری مصرف کرد، تزریق انسولین را به شب موکول  ‌کند.   

او می‌گوید: خوشبختانه انسولین‌های نسل جدید توسط شرکت نوونوردیسک در داخل کشور تولید می‌شوند. به همین خاطر امکان برخورداری از مزایای آن با قیمت مناسب فراهم است و این امید نیز می‌رود که این دارو تحت پوشش بیمه نیز قرار بگیرد تا افراد با قیمت بسیار مناسب‌تری بتوانند آن را تهیه کنند.  

کد خبر 792787
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha