چشمه ها همیشه یکی از مقاصد اصلی گردشگران بوده است.گردشگرانی که از زندگی روزمره به تنگ آمده اند و می خواهندب رای ساعاتی دور از هیاهوی شهرها در کنار چشمه ها و رودخانه ها اتراق کنند وتنی به آب بزنند . چشمه درازلش در دارآباد یکی از زیباترین چشمه های تهران است.

چشمه درازلش

همشهری- مهدیه تقوی راد: آب چشمه لش‌ملک در بهار زیادتر از درازلش است، اما درازلش برخلاف لش‌ملک چشمه‌ای دائمی است. در بعضی نقشه‌ها نام این چشمه به جای درازلش، لش‌آب نوشته شده است. در گویش قدیم مردم دارآباد، لش به زمینی گفته می‌شد که به‌سبب رطوبت زیاد، چمن و علف فراوانی در آن سبز می‌شود. اطراف چشمه درازلش زمینی سرسبز و مستطیل‌شکل دیده می‌شود که در کنار آن درختانی خودرو وجود دارد و چشمه درازلش در انتهای بالایی محل درختان می‌جوشد.

موقعیت:دار آباد، یال شن سیاه، دره چال پونه

 خواص آب:بررسی نشده است.

رستوران یا کافه: قبل از مسیر پاکوب یک رستوران محلی قرار دارد.

پارکینگ: قبل از مسیر کوهنوردی محلی برای پارک خودروها قرار دارد.

راه‌ دسترسی: باید راه دره اصلی دارآباد را پیمود و در میانه دره به یال موسوم به شن‌سیاه رسید. از آنجا باید به سمت شمال، راه پاکوب را در پیش گرفت تا به لوله آب سازمان منابع طبیعی رسید. از آنجا به سمت چپ تغییر مسیر بدهید و در بالاترین نقطه دره چال‌پونه و در سمت راست آن به چشمه لش‌ملک خواهیم رسید و از آنجا، مسیر را ادامه دهید تا پس از حدود ۱۰ دقیقه راه‌پیمایی به چشمه درازلش برسید.

چشمه ای از میان درختان می جوشد

کد خبر 792229

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha