دنیس اکرت، دومین گلزن حال حاضر لیگ فوتبال بلژیک است. اولین اظهارنظر رسمی ستاره ایرانی‌تبار درباره تیم ملی را بخوانید.

دنیس اکرت

به گزارش همشهری آنلاین، مهاجم یونیون سن‌ژیلواز، در سه بازی چهار گل به ثمر رسانده است. یک گل مقابل اندرلخت، گل دیگر برابر استاندارد و دو گل مقابل لوون.

دنیس که به‌واسطه داشتن پدر ایرانی و مادر اسپانیایی-آلمانی لژیونر چندملیتی محسوب می‌شود، علاقه بسیار زیادی به کشور ایران دارد. او که یک ستاره روبه‌رشد در فوتبال اروپا محسوب می‌شود، حتی دوست دارد به تیم ملی ایران دعوت شود که این اولین اظهارنظر رسمی او در این باره است.

اکرت مهاجم ۲۶ ساله به‌عنوان اولین مهمان فصل جدید برنامه فوتبال ۱۲۰ صحبت‌هایی را مطرح کرد که در ادامه می‌خوانید:

دنیس اکرت در بخش ابتدایی گفت‌وگوی خود با برنامه فوتبال ۱۲۰ گفت: «فقط می‌توانم به فارسی سلام بدهم و بگویم چطوری؟»

وی با اعلام این‌که فامیلی‌اش اکرت تلفظ می‌شود، گفت: «پدر من ایرانی است و به ایران هم آمده‌ام. آخرین‌بار هم ۶-۵ سال قبل به ایران آمده و به تهران رفتم. در تهران به یک پارک رفتم.»

مهاجم تیم یونیون سن‌ژیل بلژیک که در این فصل موفق به ۵ بار گلزنی در لیگ این کشور شده است، عنوان کرد: «تیم ما خیلی خوب کار می‌کند و من هم توانسته‌ام ۵ گل بزنم. در لیگ اروپا نیز ۲ گل زده‌ام. امیدوارم همین جور بتوانم ادامه بدهم.»

اکرت درخصوص وضعیت مصدومیت خود، گفت: «یک صدمه خیلی ساده عضلانی دارم و خوب می‌شوم. هنوز نمی‌دانم به بازی با لیورپول میرسم یا خیر؛ اما امیدوارم این اتفاق بیفتد. نمی‌توانم بگویم آره یا نه.»

وی درمورد خطرناک‌ترین بازیکن لیورپول، توضیح داد: «قطعاً محمد صلاح خطرناک‌ترین بازیکن‌شان است؛ اما فکر می‌کنم تمام‌ تیم خطرناک هستند. زیرا بازیکنان لیورپول کیفیت خیلی بالایی دارند و باید مراقب همگی آن‌ها باشیم.»

مهاجم تیم سن‌ژیلواز درخصوص اینکه فوتبال و لیگ بلژیک در اروپا تا چه اندازه جدی گرفته می‌شود، گفت: «خیلی لیگ قوی‌ای داریم. خیلی از تیم‌های قوی کشورهای دیگر را شکست دادیم و خودمان را در چند سال اخیر ثابت کرده‌ایم. به نظرم لیگ خوبی داریم. الآن ۵ نفر از بهترین بازیکنان را در لیگ‌های اروپایی داریم.»

اکرت درمورد تفاوت فوتبال بلژیک با اسپانیا و آلمان که سابقه بازی در آنها را هم دارد هرچند در اسپانیا خیلی تجربه موفقی نداشت، گفت: «بازیکنان لالیگا خیلی تکنیکی هستند و خیلی باید بازیکنان قوی باشند تا بتوانند تصمیم‌های سریع در بازی بگیرند. در آلمان نیز بازی‌ها خیلی فیزیکی برگزار می‌شود و بازیکنان بدلیل فیزیکی بودن، خیلی تکل می‌زنند. بلژیک هم تقریبا شبیه آلمان است. به نظرم لیگ بلژیک و تیم‌هایشان هم در زمان خیلی خاصی قرار دارند تا خودشان را نشان بدهند.»

مهاجم ایرانی-اسپانیایی سن ژیلواز درخصوص مالکیت مشترک این باشگاه با برایتون انگلیس و اینکه با توجه به انتقال برخی بازیکنان از تیم بلژیکی به این تیم انگلیسی و همچنین برایتون به تیم‌های بزرگ لیگ جزیره، آیا خودش هم در چنین برنامه‌ای قرار دارد، عنوان کرد: «امیدوارم اینطور باشد. سعی می‌کنم با داشتن کیفیت بالا بتوانم در این مسیر قرار بگیرم. دوست دارم بتوانم در انگلیس بازی کنم و توانایی و سطح بازی در لیگ این کشور را هم دارم اما نمی‌خواهم زیاد روی آینده تمرکز کنم، زیرا می‌خواهم در حال زندگی کنم و تمرکزم به الان باشد تا بتوانم بهترین کیفیت را از خودم نشان بدهم.»

اکرت درمورد میزان شناخت خود از فوتبال ایران، گفت: «با تیم ملی ایران آشنایی دارم و بازی‌های ملی را دنبال می‌کنم. بازیکنان خیلی خوبی در سطح اروپا دارد که چند نفر از آنها را دیده‌ام. ایران تیم خیلی خوبی است و ملت جالبی دارد.»

وی درمورد اینکه با توجه به ایرانی بودن پدرش آیا تاکنون به حضور در لیگ ایران یا تیم ملی فکر کرده است، پاسخ داد: «خیلی از افراد درمورد بازی کردن در ایران از من سوال می‌کنند. همان‌گونه که گفتم، فعلا به این موضوع فکر نمی‌کنم بلکه روی باشگاه تمرکز داشته و سعی دارم در بازی‌های باشگاهی بهترین کیفیت را از خودم نشان بدهم. سایر مسائل به من مربوط نمی‌شود بلکه مربی تیم ملی تصمیم می‌گیرد مناسب این تیم هستم یا خیر.»

مهاجم تیم سن ژیلواز درمورد تیم موردعلاقه‌اش در دوران کودکی، گفت: «رئال مادرید. وقتی در اسپانیا بودم در تیم دوم سلتاویگو بازی می‌کردم و نتوانستم مقابل رئال مادرید بازی کنم. فعلا این موقعیت را نداشته‌ام اما تیم فوق العاده‌ای هستند.»

وی درمورد بازی کردن مقابل تیم بایرلورکوزن و سردار آزمون، گفت: «آن بازی را یادم می‌آید. آزمون بازیکن فوق‌العاده‌ای است. بازی خوبی انجام داد.»

این مهاجم در پاسخ به این سوال که آیا اکنون فردی از خانواده‌اش در کشورمان حضور دارد، گفت: «فکر می‌کنم همه شما عمه من، یعنی آناهیتا درگاهی، که یک بازیگر معروف است بشناسید.»

اکرت درمورد آرزوی فوتبالی‌اش، خاطرنشان کرد: «سوال خیلی خوبی بود. نمی‌دانم اما همیشه دوست داشتم کاری کنم تا پدر و مادرم به من افتخار کنند. بازی کردن در یک تیم بزرگ برای آینده ایده خوبی است. مثل الان هر روز تلاش کرده و سعی می‌کنم بهترین خودم را نشان بدهم اما از جایگاه فعلی خود خیلی خوشحال هستم و همه چیز عالی است.»

او در پاسخ به احتمال اضافه شدن ادن هازارد به تیم‌شان، گفت: «خبری ندارم‌. من هم این خبر را شنیده‌ام اما مطمئن نیستم چنین اتفاقی بیفتد.»

کد خبر 792006

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پیروانی US ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    7 2
    از طارمی و سردار بهتر خیلی بازیکن باهوش وفرست طلبی هست اگه بیارن تیم ملی راحت ما به جام جهانی میرسم زوج خوبی با طارمی میشه
    • CA ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
      0 0
      فرصت صحیح است
    • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
      2 0
      یعنی با ۴۸ تیم نهایی قراره به جام جهانی نرسیم؟ الان تیم مالدیو انتظار رسید به جام جهانی داره.
  • محمد IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    0 1
    ... کلمه سلام ایرانی نیست .سلام از اسلام میاد...ربطی ایران ایرانی نداره....درود بجای سلام هست
  • حق گو IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    1 1
    نیا می سوزی ‌و به سرنوشت اشکان دژاگه وفریدون زندی دچار میشی