وزیر کشور عراق چهارشنبه شب اعلام کرد در تحقیقات اولیه حادثه آتش‌سوزی در منطقه الحمدانیه که در جریان آن بیش از ۱۰۰ تن کشته شدند، ۱۴ متهم بازداشت شدند.

عروسی مرگبار در عراق

به گزارش همشهری آنلاین، به نقل از پایگاه خبری «بغداد الیوم»،عبدالامیر الشمری وزیر کشور عراق چهارشنبه شب اعلام کرد که به دستور «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق برای بررسی حادثه آتش‌سوزی در شهرستان «الحمدانیه» در استان نینوا با کمیته تحقیقاتی این حادثه نشستی امنیتی برگزار کرده است.

الشمری هرچند گفت که نتیجه اولیه تحقیقات درخصوص علت حادثه نشان می‌دهد که شرایط ایمنی در سالن عروسی که حدود ۹۰۰ نفر در آن حضور داشتند، رعایت نشده بود.

وی در عین حال خاطرنشان کرد که نتیجه کامل تحقیقات ۷۲ ساعت دیگر اعلام خواهد شد و برای مجازات افراد مقصر این نتیجه به اطلاع نخست‌وزیر خواهد رسید.

وی ۱۴ متهم که به دنبال این حادثه از سوی نیروهای امنیتی عراق بازداشت شدند، ۱۰ کارگر، مالک سالن و ۳ فرد مرتبط با آتش‌بس‌بازی در سالن عروسی اعلام کرد.

استانداری نینوی در گفت‌وگو با الجزیره گفت ، در پی آتش‌سوزی سه‌شنبه شب (۲۶ سپتامبر) در یک مراسم عروسی در استان نینوای عراق ، دست‌کم ۱۱۴ نفر جان خود را از دست دادند و بیش از ۲۰۰ نفر زخمی شدند.

کد خبر 791835
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    1 0
    خدایشان بیامرزد
  • US ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    0 0
    اینهم بد شانسی