چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹
۰ نفر

هیئت عربستان به ریاست «نایف السدیری» سفیر این کشور در فلسطین بازدید خود از مسجدالاقصی در شهر اشغالی قدس را که قرار بود، امروز چهارشنبه انجام شود، لغو کرد.

سفیر عربستان-محمودعباس

به گزارش همشهری آنلاین، السدیری اظهار داشت که در سفر آتی خود به کرانه باختری در مسجد الاقصی حاضر خواهد شد.

روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" در این باره اعلام کرد که السدیری به مسئولان تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله در کرانه باختری ابلاغ کرده که قصد حضور در مسجد الاقصی به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) را ندارد، اما در سفر آینده خود این کار را خواهد کرد.

این روزنامه صهیونیست اشاره کرد که تشکیلات خودگردان نگران وقوع تنش و درگیری در جریان بازدید السدیری از مسجدالاقصی و اقامه نماز در آن (در اعتراض فلسطینی ها به سفر مقامات صهیونیست به ریاض) است و احتمالا هیئت عربستانی هم به همین خاطر سفر خود به قدس و مسجدالاقصی را لغو کرده است.

یک منبع فلسطینی پیشتر اعلام کرده بود که سفیر عربستان و هیاتی از این کشور قرار است در اقدامی بی سابقه از زمان اشغال قدس در سال ۱۹۶۷، همزمان با میلاد حضرت محمد (ص) به مسجدالاقصی رفته و در آنجا نماز اقامه کنند.

«حاییم کاتس» وزیر گردشگری رژیم صهیونیستی روز گذشته (سه شنبه) به عنوان اولین سفر رسمی یک وزیر صهیونیست در راس هیاتی به منظور شرکت در نشست سازمان جهانی گردشگری به ریاض سفر کرد.

رادیو رژیم صهیونیستی نیز پیشتر اعلام کرد که قرار است هفته دیگر، «شلومو کرعی» وزیر ارتباطات این رژیم به عربستان برود.

همچنین رسانه های رژیم صهیونیستی امروز فاش کردند که یک مقام وزارت بهداشت این رژیم با یک وزیر سعودی در عربستان محرمانه دیدار داشته است.

۱۹ شهریور رسانه‌های صهیونیستی نیز از ورود یک هیات «اسرائیلی» به عربستان برای نخستین بار خبر داده بودند.

عربستان شهریورماه برای نخستین‌بار به یک هیات صهیونیست اجازه داد تا برای مشارکت در کنفرانس یونسکو در این کشور حضور پیدا کند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین حضور این هیات در عربستان به بهانه شرکت در کنفرانس سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) را محکوم کرد.

کد خبر 791692
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha