ایران به دنبال تشکیل گروه‌های همکاری حوزه سلامت با حضور کشورهای آمریکای لاتین و کشورهای آفریقایی و تقویت همکاری‌های بهداشتی و درمانی در منطقه است.  

سلامت

به گزارش همشهری آنلاین، دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت با اعلام این خبر گفت: در گروه ۵، کشورهای ایران، افغانستان، پاکستان، تاجیکستان، عراق و نماینده سازمان جهانی بهداشت حضور دارند. قبلا این گروه ۵ عضو داشت اما در حال حاضر این گروه به G5+ تبدیل شده و برنامه وزارت بهداشت، تشکیل این گروه‌ها برای تقویت همکاری‌های حوزه سلامت است.

دکتر نیکنام با تاکید بر این که ایران به دنبال تشکیل گروه‌های همکاری حوزه سلامت با تعدادی از کشورهای آمریکای لاتین و همچنین کشورهای آفریقایی است، افزود: در منطقه هم به دنبال تقویت همکاری‌های منطقه‌ای بهداشتی و درمانی با تعدادی از کشورهای عربی با تولید ناخالص داخلی بالا (GDP) در حوزه خلیج فارس هستیم.

نیکنام به دیدار وزرای بهداشت کشورمان و عربستان در حاشیه مجمع جهانی سلامت در ژنو هم اشاره کرد و گفت: در آینده نزدیک تفاهمنامه ارتقای همکاری‌های حوزه سلامت بین ایران و عربستان امضا می‌شود که شامل بخش‌های مختلف است. تفاهمنامه پیشنهادی، تبادل شده و مورد تایید طرفین قرار گرفته و در اولین فرصت در تهران یا ریاض به امضای وزرای بهداشت دو کشور خواهد رسید.
 

کد خبر 791320
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha