چهارشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۹:۱۲
۰ نفر

کارشناس پارک ملی گلستان اعلام کرد: امسال به واسطه فرهنگ‌سازی‌ توسط اداره محیط‌زیست استان و با همکاری تشکل‌های مردمی در مقایسه با سال گذشته، آمار تصادفات جاده‌ای و پخش زباله در پارک ملی گلستان به‌طور چشمگیری کاهش یافت.

به گزارش سبزپرس، مهندس جواد سلیاری دراین باره گفت: از 29 اسفند تا 5 فروردین و همچنین در روز سیزدهم اداره کل محیط‌زیست گلستان با همکاری 12 نفر از کارشناسان تشکل مردمی و انجمن طرح سرزمین در تفرجگاه‌های گلشن و آبشار به‌طور ثابت و در طول مسیر از ورودی پارک ملی گلستان، بین مردم کیسه زباله و بروشور آموزشی توزیع کردند.

او عنوان کرد: از 15 هزار بروشور و کیسه زباله، 8 هزارعدد بین مردم توزیع شد. همچنین پلاکاردهای بزرگ و علائم هشدار در طول مسیر عبوری از پارک ملی گلستان با مضمون‌های آموزشی و هشداری نصب شد.

این کارشناس پارک ملی گلستان تاکید کرد: این هشدارها درباره مواردی مثل ریختن زباله، روشن کردن آتش، کاهش سرعت و توجه به محیط اطراف و حیوانات عبور‌کننده از جاده بوده است.

سلیاری درباره تاثیر مثبت آموزش و استقبال مردم از این طرح اظهار داشت: برخی گردشگران که از ورودی‌های دیگر آمده بودند با دیدن کیسه‌های زباله دردست دیگران، اقدام به تهیه آن از ورودی‌ها یا در طول مسیرمی‌کردند و از انجام اینگونه فعالیت‌ها استقبال می‌کردند.

از سوی دیگر، برخی از بازدیدکنندگان موزه حیات وحش پارک ملی گلستان، از اینکه در بروشورها درباره موزه پارک ملی گلستان توضیحاتی نوشته شده تشکر کرده و ابراز ‌کردند که این نخستین بار است که از وجود موزه حیات وحش در اینجا مطلع شده‌ایم؛ ضمن اینکه آمار بازدید ازموزه نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

او ادامه داد: متأسفانه هر سال شاهد خاکستر روشن آتش در گلستان هستیم که توسط برخی گردشگران به حال خود رها شده که امسال به واسطه آموزش این آمار کمتر بود.

او در پایان به لزوم ادامه این قبیل فعالیت‌ها در تمام ایام تعطیل اشاره کرد و گفت: این کارها باید ادامه دار باشد و اطلاع رسانی و آموزش مردم همیشه یا حداقل در روز‌های مشخص مثل روز هوای پاک، زمین پاک و تعطیلات، نقش مؤثری در حفاظت از منابع طبیعی دارد.

کد خبر 79120

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز