مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در رابطه با قطع چند درخت در پارک جنگلی سرخه حصار، توضیحاتی ارائه کرد.

سرخه حصار

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا مزینانی در واکنش به پخش تصاویر قطع درختان پارک جنگلی سرخه حصار و اشاره به مجاورت این درختان با اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران توضیح داد: قطع این درختان بیمار و خشک که ممکن بود برای برای گردشگران و سایر درختان خطر آفرین باشند، موضوع جدیدی نیست که در بی‌خبری انجام شده باشد، افکار عمومی به علت اخبار قبلی از وضعیت این درختان آگاه است.

او با تاکید بر اینکه این درختان در محدوده عرصه تحت مدیریت محیط زیست قرار ندارد، افزود: محیط زیست استان نسبت به قطع هرگونه درخت در سطح استان بدون مجوز و دلیل فنی  یا برای اعمال سودجویانه مخالف است و خود به عنوان یک دستگاه نظارتی به موضوع ورود قانونی می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه دادستان تهران نیز پیش از این، رسیدگی به قطع این درختان را در دستور بررسی قرار داده است، گفت: البته محیط زیست هم نسبت به این موضوع بی‌اطلاع و بی‌موضع نبوده است ولی قطع این درختان به‌صورت پراکنده و به علت بیماری بوده است و به‌طور قطع باید شهرداری تهران نسبت به کاشت جایگزین مناسب اقدام کند.

کد خبر 790872
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • سیدشهاب الدین پیشوا IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    2 0
    باسلام و احترام.خدمت دوستداران و علاقمندان به محیط زیست و تقدیر وتشکر از پاسخگو بودن، جناب آقای علیرضامزینانی مدیرکل حفاظت محیط زیست تهران،مواردی لازم است به استحضار ایشان برسد. 1-حقیقتا افکار عمومی در خصوص قطع درختان اقناع نشده است،درج مرتب اخبارقطع درختان در رسانه ها و بخش های شهروندخبرنگار موید این قضیه است. 2-لطفا روز مشخصی در سرخه حصار را تعیین بفرمایید و پاسخگوی سوالات خبرنگاران باشید و همچنین از متخصصان امر بخواهید راهکار خود را برای مبارزه با آفت هاکتبا برای شما ارسال کنند.(اگرواقعا اعتقاد دارید علت قطع درختان آفت است. 3-جناب مزینانی عزیز به قطع3000اصله درخت،قتل عام می گویند نه بریدن چند درخت که شما فرمودید. 4-غالب درختان قطع شده دقیقا هم راستا هستند و اتفاقا قطع چند درخت غیر هم راستا بیشتر به نظر می رسد جنبه گمراه کنندگی داشته باشد. 5-عملیات کاشت درختان جایگزین از چه تاریخی آغاز و چه تعداد درخت و از چه نوعی کاشته خواهد شد. 6-دغدغه دوستداران محیط زیست از شما کمتر نیست.لطفا بفرمایید چه نهادی پسماند کارخانجات صنعتی را روانه سرخه حصار کرد؟ 7-بفرمایید مفاد قرارداد پیمانکار نگهداری
  • خلیلی هستم IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    1 0
    انشاءالله که فرداسرجای این درختهاشاهدبرجهای چندطبقه نباشیم