اتحادیه نویسندگان هالیوود به یک توافق اولیه با استودیوهای بزرگ دست یافت، توافقی که انتظار می رود به یکی از دو اعتصابی که اکثر تولیدات فیلم و تلویزیون را متوقف کرده و میلیاردها دلار به اقتصاد هالیوود خسارت وارد کرده، پایان دهد.

اعتصاب نویسندگان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، این قرارداد سه ساله هنوز باید توسط مدیران انجمن نویسندگان آمریکا (WGA) و همچنین اعضای اتحادیه تائید شود تا قابلیت اجرایی پیدا کند. اتحادیه نویسندگان آمریکا (WGA) که نماینده ۱۱۵۰۰ نویسنده سینما و تلویزیون است، این توافق را «استثنایی» با «دستاوردها و حمایت‌های معنادار برای نویسندگان» توصیف کرد.

کمیته مذاکره کننده در بیانیه ای اعلام کرد: "این توافق با همبستگی پایدار اعضای اتحادیه نویسندگان و حمایت فوق العاده از دیگر اتحادیه‌ها که بیش از ۱۴۶ روز در خطوط اعتصاب به ما پیوستند امکان پذیر شد».

توافقنامه نویسندگان و استودیوهای بزرگ فیلمسازی اگرچه یک نقطه عطف است، اما حتی در صورت تصویب نهایی باز هم هالیوود را به تجارت عادی باز نمی گرداند چرا که اتحادیه بازیگران آمریکا (SAG-AFTRA) همچنان در اعتصاب است.

نویسندگان در تاریخ دوم می پس از به بن بست رسیدن مذاکرات بر سر دستمزد، حداقل کارکنان اتاق نویسندگان، استفاده از هوش مصنوعی و مسائل مرتبط با سامانه‌های نمایش آنلاین دست به اعتصاب زدند.

«کارولین رنارد» رابط اتحادیه نویسندگان سینمایی و تلویزیونی آمریکا در مذاکرات، در این باره گفت: «این یک صنعت صنفی است و مربوط به افرادی است که محصول واقعی را می‌سازند و موجب می‌شوند این شرکت میلیاردها دلار کسب درآمد کنند.

اتحادیه تهیه کنندگان فیلم و تلویزیون که یک گروه تجاری نماینده کمپانی‌های والت دیزنی، نتفلیکس، برادران وارنر دیسکاوری و دیگر استودیوهای بزرگ هستند، در بیانیه ای کوتاه اعلام کردند که به یک توافق اولیه با اتحادیه نویسندگان دست یافته‌اند.

هالیوود با اعتصاب و انجمن نویسندگان و انجمن بازیگران سینمای آمریکا - فدراسیون هنرمندان تلویزیون و رادیو آمریکا (SAG-AFTRA) در مبارزه برای افزایش دستمزد پایه و تضمین عدم جایگزینی کار آنها با هوش مصنوعی، با چالش بزرگی رو به رو شده است. این اعتصابات تاثیر زیادی بر صنعت فیلم گذاشته موجب تعطیلی پروژه‌ها و تاخیر در اکران‌های سینمایی شده، ضمن این که استودیوها را از استفاده از بازیگران برای تبلیغ پروژه‌هایشان بازداشته است.

باید منتظر ماند و دید آیا اتحادیه بازیگران نیز می‌توانند به توافقی با استودیوهای بزرگ دست پیدا کنند یا خیر.

کد خبر 790736
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha