سخنگوی وزارت امور خارجه به بیانیه مشترک وزیران خارجه آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس واکنش نشان داد.

کنعانی

به گزارش همشهری آنلاین، ناصر کنعانی بامداد پنجشنبه ۳۰ شهریورماه در یک موضع گیری رسانه ای در این ارتباط افزود: توانمندی های موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران در چارچوب دکترین نظامی شفاف قرار دارد که مبتنی بر بازدارندگی و حفظ امنیت ملی است و آنچه خطر واقعی است، ورود رژیم‌ صهیونیستی به عنوان منبع اصلی نا امنی و تهدید کشورهای اسلامی به جغرافیای منطقه است.

 وی  با تاکید مجدد بر مواضع ثابت و اصولی کشورمان، جزایر سه گانه ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک را جزو لاینفک و ابدی خاک جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران هرگونه ادعایی بر این جزایر را دخالت در امور داخلی و قلمرو سرزمینی خود دانسته و آن را به شدت محکوم می کند.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: تهران بر اساس دیدگاه راهبردی و سیاست های اصولی خود همواره راهکار حل مشکلات منطقه را تعامل و همکاری و هم افزایی کشورهای منطقه به دور از مداخله طرفهای فرامنطقه‌ای می داند.

کنعانی گفت: تکرار اتهامات و ادعاهای واهی در شرایط کنونی منطقه به هیچ وجه نمی تواند تامین کننده منافع دولت ها و مردم منطقه باشد و صرفا به سود بدخواهانی است که آرامش، توسعه اقتصادی، تمامیت ارضی و حاکمیت ملی کشورهای این منطقه را بر نمی تابند و همواره منافع نامشروع خود را در مداخله جویی و بی ثباتی و ناامنی منطقه جست‌وجو کرده اند.

کد خبر 790056

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • احمد IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
    0 0
    آقای کنعانی باید تدبیری بیاندیشم که شورای همکاری خلیج فارس هرگز در باره جزایر ایرانی صحبت نکنند چون هر جلسه ای برگزار میکنند این موضوع را مطرح میکنند شما در جلساتتان با کشورهای خارجی بحرین که جزئ خاک ایران است را مطرح کنید.