سه‌شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۸ - ۰۶:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: درخواست افزایش سرمایه 123 شرکت در اداره نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار تهران ثبت شد که از این تعداد برای 67 شرکت، مجوز افزایش سرمایه صادر شده است.

بهروز زارع - مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار - با بیان این مطلب گفت که در راستای اجرای مفاد قانون بازار اوراق بهادار و مقررات مربوطه در حوزة بازار اولیه و عرضه اوراق بهادار در سال 87 به بررسی درخواست افزایش سرمایه 123 شرکت سهامی عام شامل 97 شرکت پذیرفته‌شده در بورس و 26 شرکت خارج از بورس همچنین درخواست صدور مجوز پذیره‌نویسی شرکت‌های سهامی‌عام در شرف تاسیس پرداخت.

این مدیریت پس از بررسی درخواست‌های افزایش سرمایة شرکت‌های سهامی عام در سال 87 نسبت به صدور مجوز افزایش سرمایه 67 شرکت اقدام کرد. ازاین تعداد با افزایش سرمایة 63 شرکت پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران و 4 شرکت سهامی عام خارج از بورس که مشمول مقررات یاد شده بوده‌اند، موافقت شد.

براساس گزارش اطلاع رسانی بورس تهران، مبلغ کل افزایش سرمایة مجوزهای صادره شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس معادل 32 هزار و 100 میلیارد و 158 میلیون ریال بوده است،‌که 63 درصد از این افزایش سرمایه‌ها از محل مطالبات و آورده نقدی و 37 درصد آنها از محل سود انباشته و اندوخته طرح توسعه تامین شده است.

همچنین براساس مجوزهای صادره در سال 87، شرکت‌های سهامی خارج از بورس که مشمول مقررات قانون بازار اوراق بهادار بوده‌اند، طی این مدت به میزان 2 هزار و 490 میلیارد ریال افزایش سرمایه داده اند.

مدیریت نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس همچنین اعلام کرد: در سال 87،‌ پس از بررسی درخواست انتشار سهام شرکت‌های سهامی عام در شرف تاسیس، که مشمول رسیدگی نزد سازمان بودند، دو شرکت سهامی عام فرابورس ایران و مؤسسه مالی اعتباری شهر مذکور با سرمایه معادل یکهزارو 600 میلیارد ریال تشکیل شد.[مفاهیم: بازارها]

کد خبر 78992

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز