شهردار منطقه ۱۴ از تغییر کاربری بازار گل محلاتی خبر داد و گفت: در حال حاضر مقرر شده وزارت راه و شهرسازی که مالکیت زمین را در اختیار دارد نسبت به ارائه پیشنهاد تغییر کاربری باغ گل به کمیسیون ماده ۵ اقدام کند و بعد از آنکه مالک زمین مشخص شد پول به حساب مالک ریخته می‌شود.

يزدي

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، امیر یزدی شهردار منطقه ۱۴ در نشست خبری که عصر امروز - یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۲- در محل ساختمان شهرداری این منطقه برگزار شد، درباره اقداماتی که در این منطقه صورت گرفته یا در حال انجام است، توضیحاتی ارائه کرد و به سوالات خبرنگاران نیز پاسخ داد.

گزیده صحبت‌های او را در ادامه می خوانید:

  • از ابتدای سال تا امروز ٩٢ پروژه توسعه محلی داریم که ۴۵ مورد آن تمام و بقیه در حال انجام است.
  • امسال با پیگیری معاونت عمرانی شهرداری تهران، ٣٠ هزار تن آسفالت ریزی برای مناسب سازی معابر انجام دادیم که ۶۵ درصد آن در بافت فرسوده بود.
  • در منطقه ١۴ نهر و جوی‌های زیادی داریم و برای جمع‌آوریی این نهرها تلاش می‌کنیم و اولویت مان این است که عرض معابر به ویژه پیاده روها را افزایش دهیم.
  • از یک ماه و نیم پیش پروژه استقبال از مهر را کلید زدیم و اعتباری را به شکل نقدی تامین کردیم، این اعتبار حدود ٢ میلیارد و ٣٠٠ میلیون تومان است. تلاش کرده‌ایم تا محیط داخلی و بیرونی مدرسه را برای حضور دانش آموزان در سطح شهر و محیط آموزشی آماده کنیم.
  • خبر خوب اینکه شهرداری منطقه ۱۴ به دلیل داشتن معابر مناسب و نبود تردد بزرگراهی به عنوان منطقه پایلوت برای اجرای طرح اسکوتر برای دانش آموزان انتخاب شد و قرار است ۳۱ شهریور اسکوتر دانش آموزی با محوریت دانش آموزان دوره دوم متوسط پسرانه افتتاح شود.  
  • تا یک سال آینده تمام روشنایی منطقه ١۴ در راستای صرفه جویی بهسازی خواهد شد.
  • در بازه زمانی سه ماهه که از شروع کار من در منطقه می‌گذارد، 300 مخزن نوسازی و تعویض شده است، به طور مرتب رنگ سازی و بازسازی مخازن دیگر نیز انجام می‌شود.
  • از ابتدای سال در حوزه شهرسازی ۴٠١ پروانه ساخت و ساز صادر کردیم، کمتر از ٢٠ درصد منطقه ١۴ بافت فرسوده است.
  • توافق برای پروژه تالار نهاجا که محدوده‌ای ۶ هکتاری در خیابان پیروزی است را در دستور کار داریم، همچنین این پرونده در حال حاضر در کمیسیون ماده ۵ هم مطرح است. این توافق می‌تواند مشکل بخشی از سرانه‌های منطقه در بخش فضای سبز، فرهنگی و درمانی را حل کند.
  • همچنین به دنبال رسیدگی به وضعیت املاک خیابان خاوران که سالهاست وضعیتشان مسکوت مانده است،‌ از دو ماه پیش جلسات توجیهی با مالکان برگزار شد و در نتیجه آن توافقات در حال شکل گیری است. پس از این پرونده املاک به کمیسون ماده ۵ ارسال خواهد شد تا شاهد بهسازی وضعیت املاک این خیابان باشیم. در بحث گسترش فضای سبز باید بگویم که این منطقه از سرانه فضای سبز بالایی برخوردار است اما در برخی محلات با کمبود در این زمینه مواجه هستیم و تا پایان سال بنا داریم سه پارک در برخی محلات افتتاح کنیم.
  • پل تقاطع شهید محلاتی با بزرگراه بسیج ( ابتدای خیابان فهمیده) مهمترین تقاطع غیر همسطح تهران است، در زمستان جابجایی درختان و رفع برخی معارضات انجام می‌شود و در روزهای آینده شاهد شروع عملیات اجرایی این پروژه خواهیم بود. همچنین در پروژه شهید شوشتری که بخشی از آن در منطقه ۱۴ است، نیز اقدامات لازم را انجام داده‌ایم. علاوه بر این  پروژه دور برگردان غیر همسطح بلوار ابوذر هم که خواسته مردم است را دنبال می کنیم و امیداریم قبل از بارندگی‌ها، عرشه آن را آماده کنیم و در کمترین زمان آن را به پایان برسانیم.
  • درباره خانه مخروبی که بقایای آن در خیابان پیروزی است و چهره زشتی در این خیابان ایجاد کرده، توافقاتی با مالک صورت گرفته و در روزهای آینده شاهد جمع آوری بخش باقی مانده مخروبه هستیم.
  • برای حل مشکل ترافیک وانت بارها از مراجع قضایی دستوراتی را گرفته ایم و این طرح به صورت ضربتی از این هفته انجام می شود ضمن اینکه قرار است غیر از جمعه بازار و سه شنبه بازار که در منطقه داریم، دوشنبه بازای نیز در محدوده پارک سوار محلاتی ایجاد کنیم. اما هفته آینده طرح ضربتی ساماندهی وانت بارهای انتهای خیابان سعیدی در دستور کار است. 
  • قرار شد مشکل ناایمنی بازار گل محلاتی حل شود و در این زمینه آتش نشانی دستورالعملی را صادر کرده‌است. در مجموعه ۲.۵ هکتاری بازار گل، سه دستگاه، «شهرداری»، «وزارت راه و شهرسازی» و «ستاد اجرایی فرمان امام (ره)» ادعای مالکیت دارند و قرار شد که یک هیات پنج نفره مسأله را کارشناسی و قیمت گذاری کنند. درباره این محدوده باید وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد تغییر کاربری را به کمسیون ماده ۵ ارائه دهد و مالکیت آن نیز پیگیری شود و بعد از مشخص شدن مالک، پول به حساب آن توسط دادگستری که پیش از این مبالغ توسط کاسبان و فعالان بازار به حساب دادگستری پرداخت شده بود، واریز شود تا ما در شهرداری برای آنها پروانه صادر کنیم. همچنین با دانشگاه آزاد که در همجواری آن دارای زمین است صحبت شده که پارکینگ وسیعتری برای بازار گل فراهم شود.پیشنهاد تغییر کاربری بازار گل باز هم در خصوص موضوع گل و مشتقات آن خواهد بود.
  • در کل منطقه ۱۴، ۴ ساختمان ناایمن وجود دارد که یکی از آنها بازار گل است. اخطارهای لازم به آنها داده شده است و دو ساختمان اقداماتی را برای ایمن سازی شروع کرده‌اند. یک گود پرخطر داشتیم که دستور قضایی برای آن صادر شده و در حال اقدام برای رفع خطر هستیم.
  • درخصوص استاندارد سازی و ایمنی شهربازی بسیج  تنها بحث آتش نشانی آن باقی مانده بود و یک مهلت یک ماهه برای حل مشکل به بهره بردار دادیم که مشکل رستوران و نماز خانه آن را حل کند تا آتش نشانی در دو روز آینده تاییدیه کامل را برای این شهربازی صادر کند. ‌
کد خبر 788995
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایل کوه IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
    0 0
    ساختمان آتش نشانی مجاور ساختمان شهرداری منطقه 14 دارای وسعت بیشماری است که بلا استفاده می‌باشد..جا دارد که شهرداری از این فضای مرده استفاده بهینه نماید
  • ایرانی IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
    0 0
    طرح خ کرمان غربی را اجرا کنید و متراژعقب نشینی را فضای سبز کنید
  • ایرج DE ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
    0 0
    با سلام ما کسبه و سکنه میدان امام حسین(ع) و خیابان ۱۷ شهریور از عملکرد جناب دکتر یزدی، شهردار محترم اسبق منطقه ۱۲ تهران بسیار راضی بودیم و قدردان تلاش بی دریغ ایشان نیز هستیم.