مدیرکل دارویی سازمان غذا و دارو از کاهش کمبودهای دارویی در کشور خبر می‌دهد و این که در حال حاضر این کمبودها به ۸۱ قلم رسیده است.

داروی ایرانی

به گزارش همشهری آنلاین، محمد پیکانپور با اعلام این خبر در نشست خبری هشتمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته (ایران فارما) گفت: با تدابیر اتخاذ شده از سوی دولت و زحمات شبانه‌روزی زنجیره تامین دارو، کمبودهای دارویی اکنون از ۴۲۰ قلم در سال گذشته به ۸۱ قلم کاهش یافته است.

وی با تاکید بر این که وضعیت صنعت داروسازی نسبت به سایر صنایع دیگر کشور مطلوب است، افزود: بسیاری از کشورها با داشتن جمعیت مشابه به لحاظ مصرف کننده مبالغ زیادی از منابع ارزی را برای دارو صرف می کنند تا بخش عمده‌ای از نیاز دارویی را جبران کنند، اما صنایع دارویی ما پیشرو بوده و علاوه بر تامین داخلی، نیاز بین‌المللی را هم تامین می‌کنند. در بخش‌های پیشرو از جمله بیولوژیک هم توفیقاتی داریم و آینده خوبی در راه است. این در حالی است که بسیاری از کشورها در حوزه مواد اولیه از ایران عقب‌تر و در مراودات بین المللی درحوزه دارو نیازمند همراهی ایران هستند.

پیکانپور رشد کمی در صنعت دارویی کشور را قابل توجه عنوان کرد و گفت: به لحاظ کیفی هم وضعیت مطلوب است و قابل رقابت با کشورهای همسایه و آمریکای جنوبی است. ایران نسبت به هند از کیفیت بالایی دارویی برخوردار است. صنعت داروسازی هم در جذب نخبگان نسبت به صنایع دیگر جلو بوده و ۴۰درصد شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه دارو فعالیت می‌کنند.

این مسئول با تاکید بر این که بخش قابل توجهی از افزایش امید به زندگی در جامعه مرهون زحماتی است در صنعت دارویی اتفاق افتاده است، بیان کرد: بسیاری از بیماری‌های عفونی یا سرطان که در گذشته منجر به مرگ و میر شمار زیادی از افراد جامعه می‌شد امروز با تولید کفیت بالای این داروها، امید به زندگی در آنها افزایش یافته است.

گفتنی است، هشتمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته (ایران فارما) ۵ تا ۷ مهرماه در مصلای امام خمینی برگزار می‌شود.

کد خبر 788980
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha