ریچارد لینکلیتر اخیرا در مصاحبه‌ای فروش «باربی» و «اپنهایمر» را اتفاق خوبی برای سینما دانسته و درباره اعتصابات صنفی در هالیوود گفته وقت تغییرات منصفانه رسیده است.

آدمكش لينكليتر

همشهری آنلاین: ریچارد لینکلیتر، کارگردان سه‌گانه محبوب «پیش از» و فیلم‌های «مات و مبهوت»، «ملت غذای آماده» و «پسرانگی»، اخیرا در مصاحبه با «NME» از فیلم رکوردشکن «باربی» گرتا گرویگ ستایش کرد. او به طور ویژه صحنه‌های موزیکال این کمدی فانتزی از جمله قطعه «من صرفا کِن هستم» با اجرای رایان گاسلینگ را ستود.

به گزارش همشهری به نقل از «ورایتی»، لینکلیتر در این مصاحبه گفت: «من از صحنه‌های موزیکال فیلم خوشم آمد. از خود فیلم هم خیلی خوشم آمد. ارزش چند بار دیدن را دارد. بهترین چیزی که در این چند وقت برای سینما اتفاق افتاده «اپنهایمر» و «باربی» است که خبر خوبی می‌دهد.» با وجود اینکه کارگردانِ «مات و مبهوت» از موفقیت این دو فیلم خوشحال است، به ساخت فیلم‌هایی با ابعاد تولیدی بزرگ «اپنهایمر» و «باربی» علاقه ندارد. لینکلیتر از همان آغاز فعالیتش در سینما کارگردان فیلم‌های مستقل و جمع‌وجور بوده که برای روایتگری متفاوت‌شان از سینمای بدنه مورد توجه قرار گرفته‌اند.

لینکلیتر در ادامه این مصاحبه گفت: «همان‌طور که می‌گویند مهم سفر است، نه مقصد. اصلا برای چه به سفر می‌روید؟ چون می‌خواهید تجربه کنید. دقیقا نمی‌دانید چه چیزی را تجربه می‌کنید، اما احساس می‌کنید که ناگزیرید سفر کنید. فیلم ساختن هم درست همین‌طور است. با خودتان می‌گویید نمی‌دانم اوضاع چطور پیش می‌رود، اما احساس می‌کنم که ناچارم این تجربه را بیازمایم.»

لینکلیتر مشغول کار روی کمدی موزیکالی با عنوان «شادمانه چرخ می‌زنیم» است که آخرین تلاش او برای ثبت بالا رفتن سن در زمان واقعی است و فیلمبرداری آن چند دهه زمان می‌برد. لینکلیتر که در حال حاضر 63 سال دارد، معتقد است در پایان فیلمبرداری این فیلم در دهه 80 سالگی‌اش خواهد بود. لینکلیتر قبلا «پسرانگی» را ظرف چند سال با بازیگران ثابت فیلمبرداری کرده و سه‌گانه «پیش از» را نیز به همین شیوه ساخته بود.

«شادمانه چرخ می‌زنیم»، با بازی پل مِسکال، اقتباسی از موزیکالی به همین نام با موسیقی و شعرِ استفن سوندهایم و کتاب جورج فرث است. این فیلم داستان آهنگسازی در برادوی را دنبال می‌کند که همکاران تئاترش را ترک می‌کند تا تهیه‌کننده یک فیلم شود. بنی فلدشتاین و بن پلاتو در این اقتباس لینکلیتر حضور دارند.

لینکلیتر امیدوار است که تولید «شادمانه چرخ می‌زنیم» بعد از اینکه اعتصاب‌های نویسندگان و بازیگران حل شد به زودی از سر گرفته شود. لینکلیتر در کنفرانس خبری آخرین فیلمش با عنوان «آدمکش» با بازی گلن پاول در هشتادمین جشنواره فیلم ونیز درباره مسائل کارگری که هالیوود با آن دست به گریبان است صحبت کرد. او گفت: «همه این مسئله را حس می‌کنند. فکر می‌کنم کسی خوشحال نیست. این وضعیت مشکل‌ساز است. وقتی شما در صنعتی هستید و کسی خوشحال نیست، شاید وقتش رسیده که ارزیابی مجددی انجام دهید و چیزهایی را پیشنهاد دهید که برای همه منصفانه است. فکر می‌کنم ضروری است که چیز جدیدی پیشنهاد شود.» او ادامه داد: «من واقعا خیلی در وسط این ماجرا حضور ندارم. من در اعتصابم و با افتخار یکی از اعضای اتحادیه هستم. ولی گمان می‌کنم این مسئله حل خواهد شد. این به نوعی یکی از آن لحظات حساس است.»

تولید  «شادمانه چرخ می‌زنیم» در سال 2019 شروع شده و فعلا تاریخ اکرانش سال 2039 اعلام شده است.

کد خبر 788967
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha