مراسم رونمایی از محصولات جدید شرکت اپل برگزار شد. در مراسم رونمایی از محصولات جدید شرکت اپل، آیفون ۱۵، آیفون ۱۵ پلاس، آیفون ۱۵ پرو، آیفون ۱۵ پرو مکس، اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا ۲ معرفی شدند.

آیفون ۱۵

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تجارت‌نیوز،  شرکت اپل، آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس را به‌ترتیب ۷۹۹ و ۸۹۹ دلار قیمت‌گذاری کرده است. در واقع، قیمت پایه آیفون ۱۵ با محاسبه نرخ روز دلار (۴۹ هزار و ۷۰۰ تومان)، معادل حدود ۳۹ میلیون و ۷۱۰ هزار تومان است. آیفون ۱۵ پلاس نیز به حدود ۴۴ میلیون و ۶۸۰ هزر تومان می‌رسد.

این شرکت همچنین قیمت گوشی آیفون ۱۵ پرو در کانفیگ پایه را که دارای ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی است، ۹۹۹ دلار اعلام کرده است. گوشی آیفون ۱۵ پرو مکس در کانفیگ پایه که ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ ذخیره‌سازی دارد، نیز با قیمت ۱٬۱۹۹ دلار به بازار عرضه می‌شود. این قیمت‌ها معادل حدود ۴۹ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و ۵۹ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان است.

همچنین این شرکت، اپل واچ سری ۹ را از ۳۹۹ دلار (معادل حدود ۱۹ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان) در آمریکا عرضه می‌کند که احتمالا براساس اندازه یا سایر ویژگی‌ها متغیر خواهد بود. اپل واچ اولترا ۲  نیز ۸۰۰ دلار قیمت‌گذاری شده است که به حدود ۳۹ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان می‌رسد.

مهدی عبقری، دبیر انجمن واردکنندگان موبایل به صورت رسمی اعلام کرد که آیفون ۱۴ و ۱۵ رجیستر نمی‌شوند و واردات آنها قانونی نیست. اما در صورتی که امکان واردات آنها به صورت قانونی وجود داشت، باید به این قیمت‌ها ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده، ۵ درصد حقوق ورودی گمرکی، ۴ درصد مالیات علی‌الحساب و البته سود فروشندگان را نیز اضافه کرد که مورد آخر پایین نخواهد بود. در واقع، تجربه نشان داده است که محصولات اپل با حباب قیمتی بالایی به بازار ایران وارد می‌شوند و به ویژه در هفته‌های نخست عرضه، قیمت‌های بسیار گزافی دارند.  

کد خبر 788184

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha