سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳
۰ نفر

دوشنبه شب (20 شهریور) ویدئویی در فضای مجازی دست به دست می‌شد که از سردرگمی زائران در مرز مهران خبر می‌داد.

مرز مهران

به گزارش همشهری آنلاین، ویدئویی در فضای مجازی دست به دست می‌شود که در آن زائران در مرز مهران منتظر اتوبوس هستند و خبری از اتوبوس نیست. در این ویدئو گفته شد فقط یکی دو اتوبوس در مرز هست که آن هم برای جابه‌جایی زائران نفری یک تا یک و نیم میلیون تومان کرایه دریافت می‌کند.

اما اصل ماجرای مرز مهران و تعداد زیاد زائران چه بود؟ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام در این باره به همشهری می‌گوید که دوشنبه شب (20 شهریور) همزمان 20 هزار زائر همزمان وارد مرز شدند و از این تعداد 11 هزار زائر افغانستانی بود در حالی که ما در نهایت پیش‌بینی 4 هزار زائر افغانستانی را کرده بودیم و به اطلاعات دقیق افرادی که از مرز شلمچه راهی کربلا شده ‌بودند، دسترسی نداشتیم.

به گفته «سید زاهدین چشمه خاور» زائران افغانستانی از مرز شلمچه به کربلا سفر کرده بودند و از آنجا که فاصله کربلا تا مرز مهران حدود 3 ساعت است، ترجیح دادند از این مرز به کشور بازگردند. با این حال جابه‌جایی زائران تا ساعت 2 بامداد انجام شد و زائران با اتوبوس راهی مقصد شدند. به گفته «علی عباس شفیعی»، فرماندار مهران نیز  با پیگیری‌های انجام شده ۱۲۵ اتوبوس برای جابه‌جایی زائران به پایانه برکت وارد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام با تاکید بر اینکه مرز مهران همواره میزبان مسافران به کربلاست، می‌گوید که روز سه‌شنبه (21شهریور) تا حوالی ظهر 17 هزار نفر از مرز مهران به عراق سفر کردند.

همراه با موج بازگشت زائران به مرزهای کشور تا پایان ماه صفر طرح استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی دیگر استان‌ها به مرز مهران اجرا شده و اتوبوس‌ها به پایانه مهران اعزام می‌شوند تا زوار بدون معطلی از مرز مهران به مقاصد خود سفر کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام یادآور شده است که شرایط در پایانه مهران به حالت عادی برگشته است و اتوبوس به اندازه کافی در این پایانه وجود دارد و زوار در بازگشت از عراق به مرز مهران مشکلی بابت تردد ندارند.

کد خبر 788019

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha